Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Mleko

Czysta etykieta nadaje ton światowej produkcji żywności

Trend „czystej etykiety” nadaje ton światowej produkcji surowców. Jakkolwiek E-dodatki nadal są w dużych ilościach stosowane w przemyśle, to cieszą się złą opinią – mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Mateusz Kowalewski, prezes firmy Hortimex Plus.

Czysta etykieta nadaje ton światowej produkcji żywności
Mateusz Kowalewski, prezes Hortimex Plus /fot. Hortimex

Zwraca uwagę, że ich relatywnie niska cena stanowi główną, choć niejedyną przewagę nad rozwiązaniami pochodzenia naturalnego. Poszukiwania naturalnych alternatyw cały czas trwają. - Konsumenci są jednak ostrożni: nowe substancje, nawet naturalne, przyjmowane są z rezerwą. Powodzeniem cieszą się, takie surowce, które nie budzą kontrowersji i które konsumenci rozumieją, np. mąki czy otręby, ale te nie zawsze mogą spełnić swą rolę w procesie technologicznym – mówi – Mateusz Kowalewski.

Wskazuje, że emulgatory są ciekawym przykładem: konsumenci nie za bardzo wiedzą do czego one służą, nie chcieli by ich na etykiecie, ale skutecznych naturalnych emulgatorów (nie będących E-dodatkami) nie ma zbyt wiele.

- Od dodatków do żywności generalnie się odchodzi, i to nie tylko w mleczarstwie, lecz w całej branży spożywczej. Dominuje trend „czystej etykiety”. Wiemy o tym dobrze, bo takie właśnie rozwiązania stanowią ogromną część biznesu Hortimex-u. Branża mleczarska nigdy nie była znaczącym konsumentem dodatków, a teraz idzie nawet dalej – podkreśla prezes Hortimexu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Mateusz Kowalewski RSS ALERT    /    Hortimex RSS ALERT    /    dodatki dla branży mleczarskiej RSS ALERT    /    dodatki do żywności RSS ALERT    /    czysta etykieta RSS ALERT    /    emulgatory RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.82.93.116
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.