Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mleko

Danone dostrzega potencjał produktów pochodzenia roślinnego. "To jedna z najszybciej rozwijających się kategorii spożywczych"

- W Danone rozwijamy zarówno ofertę produktów mlecznych, jak i kategorię produktów pochodzenia roślinnego, której potencjał do dalszego wzrostu dostrzegamy - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Rafał Wróblewski, dyrektor ds. rozwoju klientów w Danone.

Danone dostrzega potencjał produktów pochodzenia roślinnego.
Rafał Wróblewski, dyrektor ds. rozwoju klientów w Danone

Autor: PM, www.portalspozywczy.pl
Data: 12-08-2019, 13:14

- Obserwujemy rosnące zainteresowanie produktami pochodzenia roślinnego, jednak o konkurowaniu tych dwóch kategorii – produktów mlecznych oraz roślinnych zamienników nabiału - nie można mówić. Produkty pochodzenia roślinnego stanowią przede wszystkim alternatywę dla konsumentów ze specjalnymi potrzebami żywieniowymi, np. osób z alergią na białka mleka. Są również wartościowym urozmaiceniem diety osób, które na co dzień sięgają po produkty mleczne. Aż 80% osób spożywających produkty pochodzenia roślinnego deklaruje, że spożywa produkty z obu kategorii, jednocześnie odsetek konsumentów kupujących produkty pochodzenia roślinnego stale rośnie. Dlatego w Danone rozwijamy zarówno ofertę produktów mlecznych, jak i kategorię produktów pochodzenia roślinnego, której potencjał do dalszego wzrostu dostrzegamy - podkreśla Rafał Wróblewski.

Jego zdaniem, produkty pochodzenia roślinnego są atrakcyjnym urozmaiceniem diety dla coraz większej grupy osób - włączanie ich do swojej diety jest silnym, rosnącym trendem w skali świata.

- Spodziewamy się rozwoju tej kategorii produktów. W Polsce produkty te są obecne w 13,4% gospodarstw domowych, podczas kiedy na przykład w Belgii w ponad 35%. Pokazuje to potencjał dla kategorii na krajowym rynku. Produkty pochodzenia roślinnego są zresztą jedną z najszybciej rozwijających się kategorii spożywczych, a w skali roku ich sprzedaż wzrosła o 33%. Potencjał do dalszego rozwoju jest duży, ponieważ konsumenci sięgają po produkty pochodzenia roślinnego z różnych względów – zarówno z uwagi na specjalne potrzeby żywieniowe, jak również dla urozmaicenia codziennej diety. Ta grupa produktów silnie wpisuje się zresztą w dominujący aktualnie trend konsumencki, czyli zdrowy styl życia. W wielu krajach konsumenci chętnie sięgają po produkty oznaczone jako „vege” czy „pochodzenia roślinnego”, ponieważ kojarzą je z wartościowym uzupełnieniem diety, w której na co dzień znajdują się również produkty mleczne - komentuje dyrektor ds. rozwoju klientów w Danone.

Dodaje, że choć sprzedaż produktów pochodzenia roślinnego jest skoncentrowana głównie w dużych sieciach handlowych, to równie ważnym kanałem sprzedaży jest segment HoReCa. - Napoje roślinne – takie, jak napoje sojowe, ryżowe, owsiane czy kokosowe dostępne w ofercie Alpro – stanowią alternatywę dla mleka i są doceniane zarówno przez baristów, jak i klientów kawiarni - mówi.

więcej informacji:

Rafał Wróblewski RSS ALERT    /    Danone RSS ALERT    /    Alpro RSS ALERT    /    roślinna dieta RSS ALERT    /    produkty roślinne RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.225.194.144
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.