Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Mleko

Danone nie zamierza podnosić cen produktów

Nie chcemy przenosić podwyżek, jakie wynikają z rosnącej ceny surowca na naszych konsumentów, nie pozwala nam na to sytuacja rynkowa i agresywne działanie sieci handlowych - powiedziała serwisowi portalspożywczy.pl Anna Rynkiewicz, dyrektor ds zakupu mleka Danone.

Danone nie zamierza podnosić cen produktów
Anna Rynkiewicz, dyrektor ds zakupu mleka Danone

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 14-06-2013, 13:43

Musimy optymalizować koszty wewnątrz firmy. Mamy dużo planów i pomysłów, aby zmniejszać koszty i zwiększać efektywność produkcji. Natomiast jeśli dojdzie do sytuacji, jaka miała miejsce w 2007 roku, gdy ceny mleka były na horrendalnie wysokim poziomie, to być może będziemy zmuszeni do podniesienia cen produktów - zastrzega dyrektor Rynkiewicz. - Jednak podkreślam, że na razie nie ma takich decyzji. Dajemy sobie rade poprzez optymalizację kosztów wewnątrz firmy - dodaje.

Jak mówi Rynkiewicz, od jesieni ubiegłego roku ceny mleka poważnie wzrosły. - Trzeba pamiętać, że rynek mleka jest rynkiem światowym, więc wszystko, co się dzieje w Polsce wynika ze zjawisk zachodzących na rynku światowym. Zakończony właśnie sezon w Nowej Zelandii, która jest największym eksporterem mleka i jego przetworów, był bardzo zły z powodu suszy. Produkcja mleka spadła tam o 15 proc. - mówi szef skupu mleka Danone. W zawiązku tym obserwujemy niedobór podaży i stale rosnący popyt na mleko i przetwory mleczne, na świecie, głównie w krajach rozwijających się - są to przede wszystkim kraje Azji i środkowego wschodu. - W Europie czynnikiem, który wpłynął na niższą podaż mleka, była przedłużająca się zima. Z tego powodu produkcja mleka zaczęła rosnąć dopiero w maju - mówi Anna Rynkiewicz.

Czynniki rynku światowego, czyli podaż i produkcja u głównych eksporterów oraz ceny mleka zaczęły rosnąć jesienią, co było efektem niskiej podaży w USA. Z powodu suszy tam również produkcja nie była na tak wysokim poziomie jak oczekiwano. Z drugiej strony obserwowaliśmy rosnące koszty produkcji mleka. Nie mają one wprawdzie natychmiastowego przełożenia na cenę mleka w Polsce, nie mniej jednak, ich silny wzrost wymusza na przetwórcach podniesienie ceny skupu, aby zapewnić producentom odpowiednią profitowość.

Obecnie Danone kupuje w Polsce około 200 mln kilogramów mleka rocznie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Anna Rynkiewicz RSS ALERT    /    Danone RSS ALERT    /    ceny produktów mleczarskich RSS ALERT    /    ceny mleka RSS ALERT    /    rynek mleka RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • Olaf 2013-06-14 22:25:35
    W sezonie cena mleka spada nie rośnie
  • Saabfan 2013-06-17 16:16:22
    Danone nie jest w stanie sprzedawać skutecznie swoich wyrobów w aktualnych cenach, więc jakakolwiek podwyżka zabiłaby ich na półce sklepowej. Na dzień dzisiejszy notują spadek sprzedaży rok do roku o ponad 22%

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.212.239.56
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.