Danone rozmawia z Nestle na temat sprzedaży wartego 5 mld euro biznesu

Koncern Danone rozmawia z Nestle oraz kilkoma innymi podmiotami na temat sprzedaży swojego biznesu żywności medycznej - donosi "Financial Times". Taki krok miałby pozwolić Danone na ekspansję w kategorii żywności dla dzieci i niemowląt.
Żywność medyczna to najmniejszy z czterech głównych biznesów Danone (pozostałe to biznes jogurtowy, woda i żywność dziecięca). Zdaniem "Financial Times", transakcja może opiewać nawet na 5 mld euro. Zarówno Danone, jak i Nestle odmówiły komentarza w tej sprawie.
Sprzedaż biznesu żywności medycznej pozwoliłaby firmie Danone na wyjście z niszy, a zamiast tego skupienie się na rywalizacji w kategorii żywności dla dzieci i niemowląt. Jak czytamy w "Financial Times", Danone obecnie posiada 15 proc. rynku mleka w proszku dla dzieci, podczas gdy konkurencyjne Nestle kontroluje 27 proc. kategorii.
W pierwszym kwartale roku fiskalnego 2014, względem analogicznego okresu roku 2013 Danone odnotowało wzrost o 5,2 proc. w kategorii żywności medycznej oraz spadek o 7,7 proc. w kategorii żywności dla dzieci i niemowląt. Z kolei w roku fiskalnym 2013 Danone zanotował wzrost o 6,4 proc. w kategorii żywności medycznej i spadek o 6,9 proc. w kategorii żywności dla dzieci i niemowląt.

KOMENTARZE
Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!