Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mleko

Danone ze zobowiązaniami żywieniowymi rozpoczyna debatę o zdrowiu

Wyniki najnowszego badania1 potwierdziły, że w Polsce istnieje potrzeba dyskusji i znalezienia rozwiązań prowadzących do poprawy sposobu żywienia Polaków - tylko 54% pytanych ma pewność, że odżywia się prawidłowo, mimo iż większość z nas uważa, że posiada wiedzę na ten temat (73,5%). Z tego względu Danone, we współpracy z Polską Agencją Prasową zaprosił do rozmowy autorytety w dziedzinie żywienia i zdrowia.

Danone ze zobowiązaniami żywieniowymi rozpoczyna debatę o zdrowiu
Fot. Fotolia

Celem debaty, nad którą patronat objął Instytut Matki i Dziecka, było podkreślenie bezpośredniej zależności między sposobem odżywania, a zdrowiem oraz pokazanie ważnej roli, jaką w tym procesie odgrywają różne środowiska, w tym również producenci żywności. W spotkaniu wzięli udział:

Ekspert w dziedzinie żywienia (Instytut Żywności i Żywienia) - prof. dr hab. Jadwiga Charzewska
Ekspert ds. żywienia dzieci (Instytut Matki i Dziecka) - prof. Halina Weker
Ekspert Gastroenterolog - dr n.med. Anna Cybulska
Ekspert Psycholog - Małgorzata Ohme
Przedstawiciel Danone - Dyrektor ds. Relacji Zewnętrznych Ewa Gayny

Rola producenta żywności

Danone koncentruje się na wartościowych kategoriach produktów – od produktów mlecznych, poprzez wodę, żywność dla niemowląt i małych dzieci po żywienie medyczne wraz z usługami specjalistycznymi. Większość oferowanych produktów odgrywa znaczącą rolę w prawidłowym odżywianiu i zaspokajaniu potrzeb żywieniowych. Jednocześnie, Danone postrzega kwestię żywienia, jako obszar mający zasadniczy wpływ na zdrowie ludzi. – „Swoją rolę postrzegamy w sposób bardzo odpowiedzialny i znacznie wykraczamy ponad dostarczanie konsumentom odpowiednich produktów. Wierzymy, że łącząc wartościową ofertę produktową z edukacją, możemy kształtować właściwe nawyki żywieniowe i w ten sposób wpływać na zdrowie ludzi i otoczenia”. – opowiada ekspert Danone, Ewa Gayny.

By móc odpowiadać na preferencje konsumentów i aktualne wyzwania społeczne, w tym roku spółki Danone podjęły zobowiązania w zakresie żywienia obejmujące:

1. Zobowiązanie do ciągłego doskonalenia wartości odżywczej produktów, odpowiadających potrzebom konsumentów oraz ich preferencjom smakowym – przykładem już zrealizowanych działań w tym obszarze jest:
linia kaszek BoboVita Porcja Zbóż bez dodatku cukru, konsekwentne obniżanie dodatku cukru w Danonkach,nowe receptury niegazowanych smakowych wariantów Żywiec Zdrój.

2. Zobowiązanie do angażowania się wspólnie z partnerami w działania, mające być odpowiedzią na aktualne problemy związane z odżywianiem Spółki Danone organizują i angażują się w szereg inicjatyw edukacyjnych mających na celu poprawę nawyków żywieniowych. Flagowe programy to: „Śniadanie daje moc” i „Podziel się dobrym posiłkiem”, a w NUTRICIA - program Fundacji NUTRICIA: „1000 pierwszych dni dla zdrowia”, czy
w Żywiec Zdrój: „Mamo, Tato wolę wodę!”.

więcej informacji:

Ewa Gayny RSS ALERT    /    Danone RSS ALERT    /    zdrowe odżywianie RSS ALERT    /    Instytut Matki i Dziecka RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 52.87.253.202
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.