Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dobre wyniki I roku programu "Mam kota na punkcie mleka"

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 03-12-2013, 12:53
Dobre wyniki I roku programu

Jak wynika z badań przeprowadzonych na rzecz programu "Mam kota na punkcie mleka", już 95% dzieci w wieku 7-9 lat, objętych działaniami w ramach projektu uważa, że picie mleka jest "cool", zaś niemal trzy czwarte uczniów poniżej 14 roku życia zna postać różowego Super Kota, bohatera kampanii, której pierwszy rok właśnie dobiegł końca. Efektom działań zrealizowanych w jego trakcie przyjrzał się Instytut Badawczy ProPublicum.

W pierwszym roku programu „Mam kota na punkcie mleka" przystąpiło do niego niemal 700 szkół oraz 70 000 uczniów. Organizatorzy kampanii, Polska Izba Mleka wraz z Polską Federacją Hodowców Bydła i Producentów Mleka, w kolejnym roku zamierzają poprawić ten wynik.

- Naszym celem jest dotarcie do jeszcze większej liczby szkół, uczniów, ich rodziców i nauczycieli. W drugim roku planujemy zaprosić do programu kolejne 1000 placówek i 100 000 dzieci - mówi Agnieszka Maliszewska, dyrektor Polskiej Izby Mleka.

Cel ten wydaje się być w zasięgu ręki, bowiem - jak wynika z badań Instytutu ProPublicum, podsumowujących pierwszy rok kampanii - program cieszy się zainteresowaniem odbiorców i jest przez nich pozytywnie oceniany.

W badaniach przeprowadzonych przez Instytut ProPublicum wzięło udział niemal 900 uczniów podstawówek i gimnazjów, które w minionym roku szkolnym dołączyły do programu. Badacze sprawdzili, po jakie produkty mleczne młodzi konsumenci sięgają najczęściej oraz co wiedzą o ich wartościach odżywczych. Pytania dotyczyły również przekonań dzieci na temat mleka i rozpoznawalności prowadzonej od roku kampanii.

Rezultaty badań w zakresie spożycia mleka - w zestawieniu z wynikami tych samych testów uzyskanymi przed rozpoczęciem programu - napawają optymizmem. Z danych wynika, że mleko i jego przetwory coraz częściej goszczą w codziennym menu młodych Polaków (wzrost o 3,71 punktu procentowego). W pierwszej trójce ulubionych mlecznych produktów niezmiennie królują jogurty, mleko oraz płatki z mlekiem. Jedzą je chętnie zarówno młodsze (7-9 lat), jak i starsze (8-14 lat) dzieci. Ponadto młodsze dzieci częściej niż przed rokiem sięgają po kakao (wzrost o 3,9 p.p.) 
i serki homogenizowane (wzrost o 3,7 p.p.).

Uczniowie nie tylko piją więcej mleka, ale też wiedzą coraz więcej o jego wartościach odżywczych. W dalszym ciągu najbardziej powszechna jest świadomość faktu, że picie mleka wzmacnia kości (98,39%) oraz że mleko i produkty mleczne zawierają wiele witamin (85,08%). Porównując wyniki badań przeprowadzonych przez Instytut ProPublicum przed wdrożeniem programu z rezultatami uzyskanymi po pierwszym roku kampanii można zauważyć, że najbardziej (o 17,8 p.p.) wzrósł poziom wiedzy na temat dobrego wpływu mleka na wzrok oraz pamięć i zdolność koncentracji.

Pozytywnie odbierana jest także sama kampania. Charakterystyczną postać różowego Super Kota, który jest maskotką programu, rozpoznaje niemal trzy czwarte uczniów w wieku 7-14 lat, zaś blisko 70% z nich uczestniczyło w mlecznych lekcjach. Przypadły one do gustu zwłaszcza młodszym ich uczestnikom - aż 96 % dzieci w wieku 7-9 lat jest z nich zadowolonych. Dużą popularnością w tej grupie cieszy się też strona WWW kampanii oraz gra karciana „Mleczna Farma". Natomiast w internetową grę społecznościową „Mleczna Kraina" chętniej angażują się dzieci starsze. Ponad 70% uczniów w wieku 8-14 lat, które miało przyjemność w nią zagrać, zdecydowało się zrobić to ponownie. Większość graczy oceniła „Mleczną krainę" pozytywnie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • wer 17-12-2013, 09:15:
większej głupoty nie mogłeś wymyślić - skąd te newsy?
  • xyz 03-12-2013, 22:16:
prykra kampania , smutne jest to , że samo mleko nie jest cool, zawiera laktoze, o ile jeszcze dzieci jakoś sobie radzą w jej trawieniu, to dorośli już mają problemy, bardziej polecam, kefiry, sery itp

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 451) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH