Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dr Krajewski: Kampanie społeczne dla mleczarstwa można zrobić lepiej

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspozywczy.pl
  • Data: 26-07-2010, 11:28
Dr Krajewski: Kampanie społeczne dla mleczarstwa można zrobić lepiej

Mleczarstwo polskie inwestuje od lat w kampanie społeczne. Kampanie wykonują profesjonalne agencje reklamowe, ale nie znają specyfiki branży mleczarskiej. Z tego powodu kampanie społeczne dotyczące mleka nie przynoszą spodziewanych rezultatów - powiedział serwisowi portalspozywczy.pl dr Karol Krajewski z Instytutu Mleczarstwa w Warszawie.

Zdaniem dr Krajewskiego akcja ostatniej kampanii o charakterze ogólnym„Stawiam na Mleko" też nie spełnia oczekiwań środowiska mleczarskiego, a co gorzej często nie jest skoordynowana z działaniami lokalnych spółdzielni, co zmniejsza jej skuteczność także lokalnie.

Wysoko ocenia dr Krajewski z kolei akcję „Pij mleko, będziesz wielki". - Jest to kampania bardzo dobrze zrobiona i mająca wysoką rozpoznawalność, jak wynika z badań dr Moniki Świątkowskiej z SGGW, która od lat monitoruje tą kampanię. Jest to bardzo kreatywna kampania, z pomysłem, konsekwentnie realizowana ze środków środowiska marketingowego, pod patronatem IAA. Niestety nie jest dofinansowana w żaden sposób, ani ze środków unijnych, ani z Funduszu Promocji Mleka - ubolewa dr Krajewski. Instytut Mleczarstwa zamierza wesprzeć inicjatywę dr Pawła Kowalewskiego z IAA w relacjach ze środowiskiem mleczarskim i negocjacjach z Funduszem Promocji Mleczarstwa, z pożytkiem dla wszystkich stron.

A historia uczy, że można tą drogą uzyskać wymierny sukces. Przypomina, że pierwsza w Polsce kampania o charakterze niekomercyjnym ( kategorii produktu) dotyczyła właśnie mleczarstwa. Kampania znana jako „Wojna masła z margaryną" realizowana w 1996 roku ze środków spółdzielni mleczarskich, które dobrowolnie opodatkowały się na ten cel kosztowała zaledwie 3 mln zł i co ważniejsze okazała się bardzo skuteczna. Dzięki kampanii, zainicjowanej przez Prezesa Marcina Strzeleckiego z KPSM zahamowany został spadek spożycia masła i zmienił się jego wizerunek, jak twierdzi dr Świątkowska. Po jej przeprowadzeniu spożycie masła wzrosło z 4,5 do 5,5 kg na osobę. Było to także ważne dla spółdzielni mleczarskich, bo powszechnie produkowane masło decydowało o wynikach finansowych spółdzielni jako podstawa rozliczania tłuszczu w surowcu, więc było niezwykle istotne dla branży mleczarskiej. Dzięki temu nie upadło wówczas ok 100 spółdzielni mleczarskich, w rejonach dla których nie było innej alternatywy produkcji rolniczej niż produkcja mleka - dodaje dr Krajewski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (5)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • KKrajewski Instytut.Mleczarstwa 27-07-2010, 19:32:
Dziękuję Koleżance za pomoc w komentarzach! Też mnie boli, że trzeba wyjaśniać takie proste i zadawałoby się wiele razy wyjaśniane sprawy. Staram się tylko pokazać, że były już dobre przykłady wspólpracy środowiska wokół wspólnych celów, działań, była soldarność w mleczarstwie i nawet przy szorstkich przyjaźniach udawało się osiągnąć coś więcej! I topragnę odtworzyć poprzez Instytut Mleczarstwa!
Za słowa i cytaty nie obrażam się, bo najgorzej mają ci, którzy mówią prawdę!
  • Zaangażowana w kampanię PMBW 27-07-2010, 12:02:
"Pij mleko będziesz wielki" nie było dotowane. Koszt kampanii w TV wzięły na siebie konkretne telewizje uczestniczące w Programie. Logotyp "Pij mleko" nie jest umieszczany na etykietach prod. mlecznych - więc producenci nie płacą za niego siłą rzeczy.
Kampania powstała na skutek zaangażowania agencji reklamowych, aktorów, sportowców i mediów. Nie dostała ani grosza z budżetu.

  • ten który wie co mówi 27-07-2010, 11:01:
(Moderator: Fragment komentarza usunięty. Redakcja prosi o zachowanie kultury dyskusji na forum!) Pij mleko nie dotowane? HA HA HA!!!! Może Pan Krajewski - jako ekspoert zapyta w TVP ile ta kampania zapłaciła za emisję spotów. Ciekawi mnie również ile płacą producenci - czytaj branża mleczarska za logo kampanii na swoich produktach?

Zobacz wszystkie komentarze (5)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 394) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH