REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Dr Krajewski: Kampanie społeczne dla mleczarstwa można zrobić lepiej

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspozywczy.pl
  • Data: 26-07-2010, 11:28
Dr Krajewski: Kampanie społeczne dla mleczarstwa można zrobić lepiej

Mleczarstwo polskie inwestuje od lat w kampanie społeczne. Kampanie wykonują profesjonalne agencje reklamowe, ale nie znają specyfiki branży mleczarskiej. Z tego powodu kampanie społeczne dotyczące mleka nie przynoszą spodziewanych rezultatów - powiedział serwisowi portalspozywczy.pl dr Karol Krajewski z Instytutu Mleczarstwa w Warszawie.

REKLAMA

Zdaniem dr Krajewskiego akcja ostatniej kampanii o charakterze ogólnym„Stawiam na Mleko" też nie spełnia oczekiwań środowiska mleczarskiego, a co gorzej często nie jest skoordynowana z działaniami lokalnych spółdzielni, co zmniejsza jej skuteczność także lokalnie.

Wysoko ocenia dr Krajewski z kolei akcję „Pij mleko, będziesz wielki". - Jest to kampania bardzo dobrze zrobiona i mająca wysoką rozpoznawalność, jak wynika z badań dr Moniki Świątkowskiej z SGGW, która od lat monitoruje tą kampanię. Jest to bardzo kreatywna kampania, z pomysłem, konsekwentnie realizowana ze środków środowiska marketingowego, pod patronatem IAA. Niestety nie jest dofinansowana w żaden sposób, ani ze środków unijnych, ani z Funduszu Promocji Mleka - ubolewa dr Krajewski. Instytut Mleczarstwa zamierza wesprzeć inicjatywę dr Pawła Kowalewskiego z IAA w relacjach ze środowiskiem mleczarskim i negocjacjach z Funduszem Promocji Mleczarstwa, z pożytkiem dla wszystkich stron.

A historia uczy, że można tą drogą uzyskać wymierny sukces. Przypomina, że pierwsza w Polsce kampania o charakterze niekomercyjnym ( kategorii produktu) dotyczyła właśnie mleczarstwa. Kampania znana jako „Wojna masła z margaryną" realizowana w 1996 roku ze środków spółdzielni mleczarskich, które dobrowolnie opodatkowały się na ten cel kosztowała zaledwie 3 mln zł i co ważniejsze okazała się bardzo skuteczna. Dzięki kampanii, zainicjowanej przez Prezesa Marcina Strzeleckiego z KPSM zahamowany został spadek spożycia masła i zmienił się jego wizerunek, jak twierdzi dr Świątkowska. Po jej przeprowadzeniu spożycie masła wzrosło z 4,5 do 5,5 kg na osobę. Było to także ważne dla spółdzielni mleczarskich, bo powszechnie produkowane masło decydowało o wynikach finansowych spółdzielni jako podstawa rozliczania tłuszczu w surowcu, więc było niezwykle istotne dla branży mleczarskiej. Dzięki temu nie upadło wówczas ok 100 spółdzielni mleczarskich, w rejonach dla których nie było innej alternatywy produkcji rolniczej niż produkcja mleka - dodaje dr Krajewski.

KOMENTARZE: (5)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • KKrajewski Instytut.Mleczarstwa 27-07-2010, 19:32:
Dziękuję Koleżance za pomoc w komentarzach! Też mnie boli, że trzeba wyjaśniać takie proste i zadawałoby się wiele razy wyjaśniane sprawy. Staram się tylko pokazać, że były już dobre przykłady wspólpracy środowiska wokół wspólnych celów, działań, była soldarność w mleczarstwie i nawet przy szorstkich przyjaźniach udawało się osiągnąć coś więcej! I topragnę odtworzyć poprzez Instytut Mleczarstwa!
Za słowa i cytaty nie obrażam się, bo najgorzej mają ci, którzy mówią prawdę!
  • Zaangażowana w kampanię PMBW 27-07-2010, 12:02:
"Pij mleko będziesz wielki" nie było dotowane. Koszt kampanii w TV wzięły na siebie konkretne telewizje uczestniczące w Programie. Logotyp "Pij mleko" nie jest umieszczany na etykietach prod. mlecznych - więc producenci nie płacą za niego siłą rzeczy.
Kampania powstała na skutek zaangażowania agencji reklamowych, aktorów, sportowców i mediów. Nie dostała ani grosza z budżetu.

  • ten który wie co mówi 27-07-2010, 11:01:
(Moderator: Fragment komentarza usunięty. Redakcja prosi o zachowanie kultury dyskusji na forum!) Pij mleko nie dotowane? HA HA HA!!!! Może Pan Krajewski - jako ekspoert zapyta w TVP ile ta kampania zapłaciła za emisję spotów. Ciekawi mnie również ile płacą producenci - czytaj branża mleczarska za logo kampanii na swoich produktach?

Zobacz wszystkie komentarze (5)

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 952) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH