REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Dyrektor ARR: Fundusze promocji sprawdzają się

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 24-02-2012, 11:12
Dyrektor ARR: Fundusze promocji sprawdzają się
Piotr Kondraciuk, dyrektor Biura Promocji Żywności ARR /fot.żelaznastudio

Fundusze promocji miały dwa zasadnicze cele. Pierwszy to zapewnienie wkładu własnego, aby uzyskać fundusze unijne na promocję żywności, a drugi to pobudzenie organizacji branżowych do współpracy. Oba te cele udało się osiągnąć - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Piotr Kondraciuk, dyrektor Biura Promocji Żywności ARR.

REKLAMA

Zdaniem Piotra Kondraciuka dzięki funduszom promocji udało się znacznie zwiększyć absorpcje unijnych pieniędzy na promocję polskiej żywności.

Także drugi cel, mniej formalny udało się zrealizować. Dzięki komisjom zarządzającym branże i organizacje branżowe zaczęły ze sobą rozmawiać. Uważam, że to też ma spore znaczenie - mówi dyrektor Biura Promocji Żywności ARR.

O ile fundusze promocji zostały utworzone od podstaw, to ich organizacja i założenia opierały się na istniejącym wcześniej Funduszu Promocji Mleczarstwa, który został przekształcony w Fundusz Promocji Mleka.

Funduszu Promocji Mleczarstwa miał położony nacisk na promowanie przetwórstwa mleka. Po przekształceniu go w Fundusz Promocji Mleka, dużo więcej znaczenia zyskali producenci mleka, czyli rolnicy. - Początkowo budziło to pewne obawy, czy uda się sprawnie zarządzać zgromadzonymi środkami. Praktyka pokazała jednak, że współpraca układa się dobrze, gdyż zarówno producenci, jak i przetwórcy rozumieją, że mają ten sam cel, jakim jest promocja mleka i zwiększenie jego spożycia - mówi dyrektor Kondraciuk.

W 2011 r. Agencja Rynku Rolnego wypłaciła z funduszy promocji żywności niemal 38 mln zł. Wpłaty na poszczególny fundusz przedsiębiorcy naliczają i pobierają samodzielnie od dostawców towarów objętych obowiązkiem wpłat w wysokości 0,1 proc. wartości netto wszystkich zakupionych w danym kwartale.

Czytaj także:
Dyrektor ARR: Będzie można łatwiej i szybciej uzyskać środki na promocję żywności

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (11 967) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH