Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor ARR: Już w marcu organizacje będą mogły wydawać środki z Funduszy Promocji

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 19-02-2010, 11:52
Dyrektor ARR: Już w marcu organizacje będą mogły wydawać środki z Funduszy Promocji

Rozporządzenie o wydatkowaniu środków z Funduszy Promocji powinno wejść w życie w połowie marca br. - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Piotr Kondraciuk, dyrektor Biura Promocji Żywności ARR. - Sporo uwag zgłaszanych przez organizacje zostało uwzględnionych, więc większość organizacji powinna być zadowolona. Wejście rozporządzenia w tym czasie pozwoli na wydatkowanie środków już w połowie marca - dodaje dyrektor.

- Rozporządzenia wprawdzie nie ma, ale ono w większości funduszy nie jest jeszcze potrzebne. Będzie niezbędne gdy już będzie ustalone co jest robione i ruszy tego realizacja. Poza Funduszami Promocji Mleka i Mięsa Wieprzowego większość funduszy nie ma jeszcze planu na konkretne działania. Styczeń 2010 był czasem bardzo intensywnej pracy. Komisje zarządzające muszą przede wszystkim zastanowić się czym chcą się zająć i jak to robić. Ustawa określa pewne możliwości, ale niczego nie narzuca. Cały czas trwa dyskusja w każdym funduszu odnośnie kierunków działania. Tylko fundusz mleczarski, który ma swoje historyczne doświadczenia, ma jakby ten etap częściowo za sobą. Inne fundusze muszą to sobie wypracować. Jeszcze nie stanęliśmy przed ścianą w postaci braku rozporządzenia - mówi Piotr Kondraciuk.

- Na dziś na rachunkach wszystkich funduszy jest zebrane łącznie 23 mln zł. Jak na dwa kwartały działania ustawy, to nie jest to mało. Wprawdzie część tej kwoty to zaszłości z funduszu promocji mleczarstwa, ale uważam, że i tak w zakresie gromadzenia środków sytuacja wygląda dobrze. Pieniądze zatem wpływają - mówi szef Biura Promocji ARR.

Dyrektor Kondraciuk zwraca uwagę, że Agencja jest pozytywnie zaskoczona taką wolą współpracy pomiędzy reprezentantami rolników i przetwórców. - Wszyscy widzą wspólne problemy, które trzeba rozwiązać, przynajmniej w części promocyjnej - dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • cba 22-02-2010, 16:31:
A rolnicy i tak będą chcieli te pieniądze przeznaczyć na wystawy bydła albo coś równie mocno związanego z promocją spożycia.

Wola dogadania się? Dobre sobie.
  • Witek 19-02-2010, 13:56:
Cały czas alarmuję iż te 23 miliony nie idą na cele na które powinny. "Szklanka mleka" istotnie zwiększyła jego spożycie ale nie rzwiązała ŻADNYCH PROBLEMÓW PRZETWÓRSTWA ANI ROLNICTWA! Podobnie będzie i z obecnymi akcjami (wersja optymistyczna) lub co gorsza zmarnuje się te fundusze na kampanie które nie dadzą żadnych efetów (wariant pesymistyczny).

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 133) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH