Dyrektor ARR: Już w marcu organizacje będą mogły wydawać środki z Funduszy Promocji

Rozporządzenie o wydatkowaniu środków z Funduszy Promocji powinno wejść w życie w połowie marca br. - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Piotr Kondraciuk, dyrektor Biura Promocji Żywności ARR. - Sporo uwag zgłaszanych przez organizacje zostało uwzględnionych, więc większość organizacji powinna być zadowolona. Wejście rozporządzenia w tym czasie pozwoli na wydatkowanie środków już w połowie marca - dodaje dyrektor.
- Rozporządzenia wprawdzie nie ma, ale ono w większości funduszy nie jest jeszcze potrzebne. Będzie niezbędne gdy już będzie ustalone co jest robione i ruszy tego realizacja. Poza Funduszami Promocji Mleka i Mięsa Wieprzowego większość funduszy nie ma jeszcze planu na konkretne działania. Styczeń 2010 był czasem bardzo intensywnej pracy. Komisje zarządzające muszą przede wszystkim zastanowić się czym chcą się zająć i jak to robić. Ustawa określa pewne możliwości, ale niczego nie narzuca. Cały czas trwa dyskusja w każdym funduszu odnośnie kierunków działania. Tylko fundusz mleczarski, który ma swoje historyczne doświadczenia, ma jakby ten etap częściowo za sobą. Inne fundusze muszą to sobie wypracować. Jeszcze nie stanęliśmy przed ścianą w postaci braku rozporządzenia - mówi Piotr Kondraciuk.
- Na dziś na rachunkach wszystkich funduszy jest zebrane łącznie 23 mln zł. Jak na dwa kwartały działania ustawy, to nie jest to mało. Wprawdzie część tej kwoty to zaszłości z funduszu promocji mleczarstwa, ale uważam, że i tak w zakresie gromadzenia środków sytuacja wygląda dobrze. Pieniądze zatem wpływają - mówi szef Biura Promocji ARR.
Dyrektor Kondraciuk zwraca uwagę, że Agencja jest pozytywnie zaskoczona taką wolą współpracy pomiędzy reprezentantami rolników i przetwórców. - Wszyscy widzą wspólne problemy, które trzeba rozwiązać, przynajmniej w części promocyjnej - dodaje.

KOMENTARZE: (2)
Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!
Zobacz wszystkie komentarze (2)