Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor ARR: Mleko, mięso i warzywa to najbardziej wspierane promocyjnie branże

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 01-12-2011, 13:48
Dyrektor ARR: Mleko, mięso i warzywa to najbardziej wspierane promocyjnie branże
Piotr Kondraciuk, dyrektor Biura Promocji Żywności ARR

Największe wsparcie promocyjne otrzymała branża mięsna - aż 37 proc. wszystkich działań. Drugie miejsce zajęło mleko i produkty mleczarskie oraz świeże warzywa i owoce po 20 proc. działań, a trzecią grupą były przetwory zbożowe i żywność ekologiczna, których wsparcie stanowiło stanowią 6 proc. działań - powiedział Piotr Kondraciuk, dyrektor Biura Promocji Żywności ARR.

Podczas konferencji organizowanej przez Agencję Rynku Rolnego, Piotr Kondraciuk mówił, że na polski rynek było skierowane aż 56 proc. działań promocyjnych. Drugie miejsce zajmowały rynki wschodnie, tj. Ukraina 10 proc. oraz Rosja 7 proc. Co ciekawe na rynek amerykański skierowane było 6 proc. działań. Pozostałe rynki jak rumuński, niemiecki, koreański czy chiński stanowiły mniej niż 5 proc.

Organizacje branżowe przedłożyły do ARR 2 propozycje programów wielonarodowych. Obydwie propozycje nie zostały zaakceptowane przez KE do realizacji ze względu na niewłaściwie przeprowadzoną procedurę przetargową (brak konkurencyjności) oraz niedochowanie zasad technicznych składania programów.

Wnioski jakie z tego wypływają to są następujące: konieczna jest przebudowa zasad wnioskowania i realizacji programów wielonarodowych tak aby procedury nie były przeszkodą dla współpracy organizacji z kilku państw członkowskich - mówił dyrektor Biura Promocji Żywności ARR.

Główne przyczyny, dla których programy nie zaakceptowane do realizacji to jak wskazuje dyrektor Kondraciuk, zbyt niski poziom szczegółowości przedstawienia kosztów programu, brak szczegółowo zaplanowanych godzin emisji i liczby spotów lub wyświetleń reklamy w Internecie (również dotyczy to miejsc i dni prowadzenia degustacji i punktów informacyjnych w sklepach), niedostosowanie rynków docelowych do wytycznych KE; oraz niedostosowanie produktów objętych działaniami promocyjnymi do wytycznych KE.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 133) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH