Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor Danone: Mamy trend powrotu do korzeni

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 21-11-2017, 13:53
Dyrektor Danone: Mamy trend powrotu do korzeni
Przemysław Gostkiewicz fot. PTWP

Trendy w galanterii mleczarskiej to rzecz, która przypływa i odpływa, ale część zawsze zostaje. Patrząc na to co dzieje się w Europie, to generalnie mamy trend powrotu do korzeni. Ludzie chcę produktów bardziej naturalnych, tradycyjnych – mówił Przemysław Gostkiewicz, dyrektor ds. strategii i efektywności sprzedaży – Polska i Kraje Bałtyckie, Kraje Nordyckie oraz Kraje Wschodniej i Centralnej Europy, Dywizja Produktów Świeżych, Danone Sp. z o.o. podczas sesji Innowacje w branży mleczarskiej pod dyktando trendów rynkowych na FRSiH.

Jego zdaniem konsumenci chcą produktów o smakach, jakie pamiętają z dzieciństwa, jak smakuje prawdziwe nie przetworzone mleko, prawdziwy tradycyjny jogurt. - W każdym kraju wygląda to trochę inaczej, gdyż każdy kraj ma swoje własne tradycje i przekonania – mówił.

- Drugi istotny trend, jest taki, że konsumenci oczekują produktów bez czegoś – bez GMO, bez laktozy itp. Staje się modne picie mleka bez laktozy. Konsumenci są przekonani, że coś w tym jest, ale nie do końca wiedzą o co chodzi. Jest to ewidentny przykład mody. Kolejnym obszarem galanterii mleczarskiej są produkty z wartością dodaną np. prozdrowotne. Jest to nasz kluczowy obszar produkcji – jogurty z większą ilością białka, ale także cukru czy tłuszczu. Widzimy, że desery mleczne są kategorią, która rozwija się tak samo szybko jak jogurty naturalne. W obu obszarach widzimy duże wzrosty. Możemy więc powiedzieć, że obserwujemy pewnego rodzaju polaryzację – z jednej strony mówimy super naturalnie, a z drugiej super słodkie, przyjemne – mówił Przemysław Gostkiewicz.

Kolejnym trendem są produkty convienience. Konsumenci chcą mieć wygodne produkty. - Wydaje mi się, że część trendów przychodzi i znika, ale część zostaje – dodał.

Podobał się artykuł? Podziel się!

CENY HURTOWE

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze



POLECAMY W SERWISACH