Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Danone: Na rynku jogurtów zachodzą zmiany

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 12-12-2013, 12:09
Dyrektor Danone: Zmienia się rynek jogurtów
Przemek Pohrybieniuk, dyrektor działu relacji zewnętrznych i zrównoważonego rozwoju Danone Polska /fot. Danone

Ostatni rok to stagnacja w sprzedaży jogurtów w Polsce, jednak w ramach tego dużego rynku zachodzą pewne zmiany. Obserwujemy wzrost znaczenia jogurtów pitnych i naturalnych, podczas gdy udział jogurtów smakowych do jedzenia łyżeczką zmniejsza się - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Przemek Pohrybieniuk, dyrektor działu relacji zewnętrznych i zrównoważonego rozwoju Danone Polska.

Jego zdaniem, świadczy to o tym, że konsumenci zaczynają zmieniać swoje przyzwyczajenia i zachowania. Częściej sięgają po produkty tj. jogurty pitne, których spożycie prosto z butelki jest łatwe w każdej sytuacji. - Rozwój sprzedaży jogurtów naturalnych to znak zwrotu konsumentów w stronę zdrowego odżywiania. Produkty te jedzone z ulubionymi dodatkami, owocami sezonowymi, płatkami śniadaniowymi czy musli, stanowią zdrowe i smaczne uzupełnienie codziennej diety. Wierzymy, że rynek jogurtów w Polsce ma wciąż ogromny potencjał - mówi Przemek Pohrybieniuk.

Na tle innych krajów Europy, Polska wciąż jest daleko od takich krajów jak Francja, Holandia czy Niemcy. W Polsce roczne spożycie jogurtów na osobę to 9,3 kg, podczas gdy w Holandii jest to 23,2kg a we Francji 21kg. - Nasze działania są skierowane na zachęcenie konsumentów do codziennego sięgania po jogurty. Nasza oferta składa się z bardzo wielu produktów, które pozwalają na urozmaicanie codziennej diety, a szeroki wybór wariantów i smaków sprawia, że jedzenie jogurtów nie może znudzić się naszym konsumentom - mówi dyrektor działu relacji zewnętrznych i zrównoważonego rozwoju Danone Polska.

- W 2013 roku rozszerzyliśmy naszą ofertę jogurtów, między innymi o jogurt z płatkami owsianymi - Activię Owsiankę, a nasza marka Ale Owoc została rozszerzona o nowe smaki, dzięki czemu konsumenci mają większy wybór - mówi.

Kategoria jogurtów w Polsce jest największą i zarazem najważniejszą częścią rynku świeżych produktów mlecznych, czyli grupy kategorii wyrobów mlecznych, w skład których wchodzą: jogurty (naturalne, smakowe/ pitne i łyżeczkowe), serki homogenizowane, desery mleczne, kefiry i mleka smakowe. Stanowi 62 proc. sprzedaży (udział ilościowy, dane roczne X'12-IX'13). W ciągu ostatnich 12 miesięcy Polacy kupili ponad 315 tys. ton jogurtów i przeznaczyli na te zakupy 2,2 mld złotych (dane roczne X'12 - IX'13). - Z tego powodu jest to też bardzo ważny segment rynku dla Danone, gdzie jesteśmy liderem z największym udziałem - dodaje dyrektor Pohrybieniuk.

Podobał się artykuł? Podziel się!

CENY HURTOWE

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • deresz 24-12-2013, 08:43:
propaganda sukcesu

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 356) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH