Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor Hochland: Stabilność finansowa pozwala budować przewagi konkurencyjne

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 31-10-2014, 14:14
Dyrektor Hochland: Stabilność finansowa pozwala budować przewagi konkurencyjne
Jacek Kostka, dyrektor finansowy Hochland Polska /fot. Hochland Polska

Silna firma o stabilnej pozycji finansowej może sobie pozwolić na budowanie przewagi konkurencyjnej poprzez finansowanie badań marketingowych oraz monitoringu potrzeb konsumenckich - mówi Jacek Kostka, dyrektor finansowy Hochland Polska.

Dodaje, że silna firma z mocnymi filarami kapitałowymi oznacza dla klientów stabilność. Jednocześnie w okresach spowolnienia gospodarczego ma wystarczający kapitał, który pomaga w łatwiejszym przejściu przez trudny okres. - To także możliwość ciągłego inwestowania w nowoczesne technologie produkcyjne i logistyczne, które przekładają się na przewagę konkurencyjną i pozwalają wygrywać w walce o konsumenta. Mocne i stabilne finanse przekładają się na najważniejszy kapitał w organizacji, jakim są ludzie - mówi Jacek Kostka.

Uważa, że nie da się zbudować dobrej Strategii Firmy bez dostępu do informacji, która spływa z wielu źródeł, oraz bez umiejętności wartościowania decyzji. Strategiczne decyzje wymagają szerokiego spojrzenia na procesy, które zachodzą w firmie w różnych obszarach. Czasami decyzje strategiczne powodują zachwianie, przemodelowanie pewnych utartych procesów. Niejednokrotnie wywołuje to w pewnych obszarach organizacji niechęć - bo akurat podjęta decyzja wymaga dokonania zmian, podjęcia pewnego wysiłku, czy wygenerowania dodatkowego kosztu. Stąd duża rola finansów w zajęciu pozycji neutralnej w wewnętrznym „sporze" - pełnienia funkcji arbitra. Bo najważniejszy na końcu jest zrównoważony, długofalowy wzrost rentowności.

Podkreśla, że w modelu biznesowym firmy Hochland najważniejszy jest konsument. - Ten, który stojąc w sklepie przed półką serów podejmie decyzje o wyborze naszych produktów. Ale żeby do tego doszło musimy poznać jego oczekiwania, następnie wykreować produkt dla niego, wyprodukować go, dostarczyć poprzez proces logistyczny do klientów i w końcu na półki sklepowe. Na każdym z tych etapów musimy dążyć do perfekcji. Musimy być lepsi niż konkurencja. Do tego potrzebujemy kapitału i silnej, stabilnej finansowo firmy. Zarządzanie finansami musi zapewnić stabilność i finansową niezależność, aby zapewnić zrównoważony wzrost obrotów i zysków, dzięki naszym zadowolonym konsumentom - mówi dyrektor finansowy Hochland Polska.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • pamkamel 28-04-2015, 02:53:
Dbanie o pracownika czasem pomaga w walce z konkurencją, a wiecie jak jest tutaj? nie to polecam lekturę gowork.pl/opinie_czytaj,882234 wielu rzeczy można się dowiedzieć.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (11 538) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.