REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Dyrektor LineTec: Argumenty za piciem mleka stały się banalne

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 15-02-2013, 13:28
Dyrektor LineTec: Argumenty za piciem mleka stały się banalne
Artur Kołodziejczak, dyrektor generalny firmy LineTec

Pojawiły się ostatnio zapowiedzi nowej kampanii mającej na celu podnoszenie spożycia mleka w kraju. Niewątpliwie problemem mleka białego do picia jest fakt, że wszystkie zalety i argumenty, czemu warto pić mleko, stały się nudne i należy zadać pytanie czy można wymyślić coś nowego w tak generycznej kategorii produktów - powiedział serwisowi portalspoźywczy.pl Artur Kołodziejczak, dyrektor generalny firmy LineTec.

REKLAMA

Mleko to mleko i wszyscy wiedzą, że ma wapń i białko. Taka percepcja prowadzi do spadku cen mleka spożywczego. Jednak rynek producentów wody pokazuje, że również w generycznej kategorii produktów jest możliwe różnicowanie marek i dodawanie do każdej z nich innych emocji i wartości. Okazuje się, że jedna woda daje efekt oczyszczenia „Dobrawianka" inna zaś dodaje energii podczas uprawiania sportu „Cisowianka" a jeszcze inna jest premium smakiem „Perlage". Wszystkie produkty to przecież „tylko" woda, ale nikt już nie mówi w przypadku wody tylko o minerałach w niej zawartych, bo to wszyscy już wiedzą i każda woda mineralna przecież je ma. - Dlatego też obawy moje budzi to, czy formy promocji i rozwoju produkcji mleka idą we właściwym kierunku. Na przykładzie mleka białego dobitnie rysuje się wniosek, że nie szczegóły technologiczne producentów lub znane wszystkim informacje o jego wartościach odżywczych decydują o wyborze produktu, a raczej jego cena, wygoda i percepcja konsumenta. Podkreślam słowo percepcja, bo stoi za nim często aspiracja i wyobrażenie tego co klient kupuje z danym produktem, nie koniecznie „x" gram wapnia czy białka. Dlatego kiedyś triumfy święciło mleko UHT w kartonie, dziś do głosu dochodzi mleko w PET - mówi Artur Kołodziejczak.

Po drugiej stronie ogrom innowacji w napojach funkcjonalnych na bazie soków dostarczanych przez producentów napojów i kierowanych do młodych odbiorców, o których toczy się rywalizacja tj. Kubuś, Play, Black czy Frugo. Moim zdaniem brakuje świeżości i nowych pomysłów na konsumpcję płynnego mleka, w nowej ciekawszej formie produktów funkcjonalnych, jednak na tyle funkcjonalnych i zaawansowanych żeby konsument nie szukał możliwości zrobienia samodzielnie zamienników w domu tj. mleka smakowe. Pomysł podnoszenia zawartości wapnia w oczach młodych konsumentów nie jest modny, a wręcz przeciwnie znanym od lat faktem o którym mówiła babcia. Do realizacji tej koncepcji potrzeba tej najwygodniejszej, na dzień dzisiejszy, formy opakowania typu PET czy HDPE, dystrybucji bez łańcucha chłodniczego oraz nowych funkcji od napojów mlecznych, które byłyby mocne i modne dla młodzieży, mam na myśli zalety takie jak energia, siła czy witalność. Po drugiej stronie widzimy koncept wapnia czy laktozy znany od wielu lat, ale czy to przemawia do naszych dzieci i „zbuntowanych" nastolatków? Bez ww. zmian trudno wyobrazić sobie wzrost konsumpcji mleka do picia per capita szczególnie wśród młodych konsumentów czyli tych, którzy są obecną i mogą być przyszłą grupą docelową.

To, co niepokoi to powracające nieprzerwanie dyskusje, co do korzystnego wpływu mleka na ludzki organizm, a raczej jego znaczenia w funkcji wieku. Ta dyskusja pewnie nigdy nie osiągnie złotego środka, jedyne co zawsze broniło najlepiej produkt to jego innowacyjność, jakość, wygoda i wartość dodana w percepcji konsumenta, którzy nie chcą znać się na bio-technologii - uważa dyrektor generalny firmy LineTec.

KOMENTARZE: (7)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Krzysiek 28-09-2016, 19:59:
Konkretna i bardzo na temat diagnoza zarządów mleczarń które powinny być na emeryturze. Bo jak ma być lepiej jak brakuje świeżego powietrza...?! Szkoda rodzimych producentów mleka bo Arla, czy Muller Milch zaleją Polskę nowościami
  • ef 15-07-2013, 09:15:
Bardzo konstruktywna wypowiedz. Żadnego politykowania tylko fakty.
  • obserwator 2013 05-07-2013, 20:43:
Czasów kiedy zostana ujawnione informacje na temat prawdziwego wpływu mleka na zdrowie kolego Marzyciel nie dożyjesz miedzy innymi dzieki Panu dyrektorowi który do tego nie dopuści.

Zobacz wszystkie komentarze (7)

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (26 202) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH