REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Dyrektor LineTec o rozwoju opakowań dla branży mleczarskiej

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 02-07-2012, 11:17
Dyrektor LineTec o rozwoju opakowań dla branży mleczarskiej
Artur Kołodziejczak, dyrektor generalny firmy LineTec

Dla produktów płynnych widzimy dynamiczny rozwój PET kosztem innych tradycyjnych systemów tj. karton czy butelki z HDPE - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Artur Kołodziejczak, dyrektor generalny firmy LineTec.

REKLAMA

Zauważa, że dalej nie wiele dzieje się w kategorii kubków do jogurtów i deserów, ponieważ głównie zmieniają się materiały kubków czy higiena pakowania, ale idea kubek + wieczko są niezmienne. - W ostatnich latach do łask wróciły opakowania termoformowane, ale to głównie aspekt kosztowy. W kategorii flow paków - płaskich pakietów - np. z serem plasterkowanym widzimy potencjał dla rozwoju pakowania pionowego zamiast poziomego. Co to daje? - pyta Artur Kołodziejczak.

Jego zdaniem, dla marketingu i konsumenta, pakowaczki pionowe w porównaniu z poziomymi, dają ogromną skalę kształtów, których nie da się wykonać na maszynach poziomych zaś jedna maszyna pionowa może dać nawet 10 różnych kształtów opakowań od woreczka typu „poduszka" to stojącego worka typu „stabilo". - Widać już ten trend za zachodzie Europy, ale w Polsce dalej prym wiodą typowe płaskie tacki zamiast stojących torebek z wielokrotnym zamknięciem. Bardzo ważnym atutem dla producentów jest fakt, że pakowaczka pionowa zajmuje zaledwie 30 proc. powierzchni w porównaniu z maszyną poziomą o podobnej wydajności - twierdzi dyrektor generalny firmy LineTec.

Dla napojów mlecznych większym zagrożeniem jest światło niż migracja gazów (jak dla soków) stąd rozwój materiałów w dziedzinie barier dla światła dalej ma duże pole w napojach mlecznych szczególnie w relacji coraz dłuższych terminów przydatności.

- Moim zdaniem nowe materiały, z których będą wytwarzane opakowania, będzie tym najmniej zauważalnym przez konsumenta, ale wiążącym się z największymi inwestycjami dla dostawców samych opakowań. Mówimy tu o łączeniu przeciwstawnych cech tj. coraz niższy koszt vs. coraz wyższa barierowość, albo coraz większa łatwość wtórnego wykorzystania materiału, z którego wykonano opakowanie. Bo czyż nie będzie rewolucją globalną zastąpienie butelek z PET, butelkami z kukurydzy, ale bez zmiany zainstalowanej bazy maszyn już pracujących!? Takie materiały i technologie są już znane - jedyną barierą dalej jest skala produkcji, która obniży koszty, aby stały się one konkurencyjne z cenami materiałów ropopochodnych - mówi dyrektor Kołodziejczak.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 533) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH