Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor Mleczarni Turek o polskim rynku mleczarskim

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 19-03-2013, 11:25
Dyrektor Mleczarni Turek o polskim rynku mleczarskim
Marcin Czarnecki, dyrektor generalny Mleczarni Turek

Zdaniem Marcina Czarneckiego, dyrektora Mleczarni Turek (Grupa Bongrain), obecnie rynek mleczarski to tak naprawdę rynek światowy. - Ceny masła, mleka w proszku to ceny światowe i Polska nie jest tu samotną wyspą. Zjawiska, jakie zachodzą na świecie, tak samo mają miejsce w Polsce - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Marcin Czarnecki, dyrektor generalny Mleczarni Turek.

Różnice, jakie dostrzega pomiędzy Polską, a innymi krajami, to przede wszystkim, bardzo mocna pozycja spółdzielni. - W wielu krajach spółdzielczość nie ma tak mocnej pozycji. Na polskim rynku działa kilku jest bardzo dużych graczy międzynarodowych jak Danone czy Lactalis, następnie jest grupa krajowych liderów, ale mniejsze spółdzielnie nie bardzo dają sobie radę na rynku. Widać, że rynek się konsoliduje, czyli duże przedsiębiorstwa stają się coraz większe, a mniejsze nie mają recepty na sukces - twierdzi Marcin Czarnecki.

W jego opinii polski rynek mleczarski jest bardzo mało innowacyjny. Jest bardzo mało innowacyjnych produktów, co być może jest związane z zamożnością konsumentów. Polska jest jednym z najbiedniejszych państw w Europie. - Ten niski poziom innowacyjności produktów jest powiązany z zamożnością Polaków i ich gotowością do kupowania droższych i nowoczesnych produktów - mówi dyrektor Czarnecki.

Podkreśla przy tym, że widać, iż Polacy uwierzyli w kryzys. - Obserwujemy spadek konsumpcji, duży przepływ konsumentów do dyskontów i do prywatnych marek. Jest to czas próby dla marek producentów. Ten moment pokaże, jak silne są marki, na ile coś znaczą dla konsumenta, a na ile są tylko nazwą - uważa Marcin Czarnecki.

Czytaj także:
Marcin Czarnecki, dyrektor generalny Mleczarnii Turek - WYWIAD

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Antek 21-03-2013, 06:03:
Nie zgadzam się z opinią p. Czarneckiego. Polski przemysl mleczarski jest bardzo silny, innowacyjny i rentowny. Małe mleczarnie są "na fali", ich produkty są rozchwytywane. Dołuje Danone, Bongrain, Hochland.
  • jaga 20-03-2013, 20:23:
Nie ma co komentować. Rolnicy uciekają, sprzedaż spada, jakość produktów też, więc czymś trzeba uzasadnić własną bezradność. Najlepiej opie...ić "głupich Polaczków", może we Francji dadzą się nabrać i nie wyleją??

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (11 347) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.