REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Dyrektor PIM: Mleko jest trudniejsze do promowania niż inne produkty

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 02-01-2012, 11:33
Dyrektor PIM: Mleko jest trudniejsze do promowania niż inne produkty
Agnieszka Maliszewska, dyrektor biura Polskiej Izby Mleka /fot.żelaznastudio

Branża mleczarska, mleko i produkty mleczne to marketingowo produkt taki sam jak inne na rynku. W kwestii mleka to wyzwanie jest nawet większe niż w innych przypadkach, bo często trudniejsze do promowania - powiedziała serwisowi portalspożywczy.pl Agnieszka Maliszewska, dyrektor Polskiej Izby Mleka.

REKLAMA

Przez wiele lat branża mleczarska była prawie przekonana, że mleko i przetwory nabiałowe to handlowy "samograj", ludzie kupowali mleko i produkty, choć na początku lat 90-tych ubiegłego stulecia ten wybór nie był jeszcze tak imponujący jak teraz. Aż okazało się, że zachodnie produkty mleczarskie przebojem wtargnęły na sklepowe półki. Pojawiły się produkty w ładnych opakowaniach, ciekawe i urozmaicone oferty produktów nabiałowych elegancko rozgościły się w naszych sklepach, a za tym oczywiście szły działania marketingowe.

Jak podkreśla Agnieszka Maliszewska, tu był pierwszy poważny sygnał, że polska branża mleczarska nie jest w stanie konkurować tylko ceną i jakością. Trzeba było bardzo szybko przekierować swoje myślenie na inne tory. - Po pierwsze jakość surowca - bo tylko z dobrej jakości mleka można zrobić dobry produkt. Po drugie innowacyjność - nowe produkty, w tym produkty funkcjonalne i ciekawym opakowaniu i atrakcyjnej szacie graficznej. Po trzecie szereg działań handlowych i marketingowych, by nowy, ciekawy produkt "przedstawić" klientom - mówi szefowa PIM-u.

Czytaj także:
Dyrektor PIM: Prekursorem w mleczarstwie poważnych działań marketingowych jest Mlekpol i marka Łaciate
Dyrektor Spomleku: Na skuteczną promocję produktów mleczarskich składa się wiele elementów
Ekspert: W marketingu produktów mleczarskich kluczowy jest sam produkt

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • B 04-01-2012, 10:31:
I ja podłączam się się do komentarzy poniżej. Długofalowe postrzeganie w przypadku spółdzielni mleczarskich nie istnieje. Fakt iż wielu jest fachowców od spraw technicznych i to na bardzo bardzo wysokim poziomie ale jeśli pomyśli się o handlu, marketingu, zarządzaniu finansami, szacowaniem ryzyka to niejednokrotnie dno i wodorosty. Polskie zdrowe i naturalne się nie obroni - musi być jeszcze znane i dostępne. Nie mogę pojąć, że dalej funkcjonuje w wielu głowach myśl iż produktu będzie poszukiwał konsument - odwrotnie to produkt musi dotrzeć do konsumenta.
  • PT 03-01-2012, 16:36:
truizmy!mleczarniami rządza goście po Olsztynie, mleczarze,inżynierowie, technolodzy i jest oczywiste że dobrze sie znaja na produkcji! I efekty tego +/- sa niezłe. Ale czasy sie zmieniaja i potrzeba myslenia "rynkiem i klientem" - więc sama niezłajakość produktu nie wystarcza!!!
Natomiast najwyższy czas , aby zaczęli sie wspierać ludźmi od marketingu i zarządzania , bo inaczej za chwilę bedzie dla wielu, wielu spółdzielni za późno i przestana istnieć
  • Edward Kennedy 03-01-2012, 14:48:
wpis poniżej oddaje w całej rozciągłości sytuację w mleczarstwie. Może tylko , że jestesmy jako branża dobrze wyposażeni w maszyny i urządzenia i nienajgorszą technologię. Natomiast zarządzanie i marketing są na bardzo niskim poziomie ( tkwi to w starym systemie mocno jeszcze).

Zobacz wszystkie komentarze (4)

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 116) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH