Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Mleko

Dyrektor PIM: Polskie mleczarstwo radzi sobie z kryzysem

Polski sektor mleczarski jest mocny i, co potwierdził niedawny kryzys, umie radzić sobie w trudnej sytuacji - mówi Agnieszka Maliszewska, dyrektor biura Polskiej Izby Mleka.

Dyrektor PIM: Polskie mleczarstwo radzi sobie z kryzysem

Potrzeba promocji polskiego sektora spożywczego, poszczególnych produktów, w tym mleka i jego przetworów, nie podlega dyskusji. Wobec wciąż rosnącej konkurencyjności, szczególnie producentów z zagranicy, potrzeba ta urasta do rangi priorytetu. - Nie bez znaczenia jest powtarzalna jakość produktów oraz smak polskiego mleka i przetworów mlecznych, które cenione są przez polskich konsumentów. Rodzimy rynek jest bowiem nadal podstawowym w sprzedaży polskich spółdzielni i zakładów mleczarskich - informuje Maliszewska.

Gorzej sytuacja wygląda z eksportem. Wprawdzie udział eksportu niektórych spółdzielni jest znaczący - sięga kilkudziesięciu procent, to jednak nadal zbyt mało eksportujemy tak zwanej galanterii mlecznej. Znaczący udział w eksporcie ma mleko w proszku, serwatka, sery oraz mleko płynne i śmietana. - Istnieje wielka potrzeba dotarcia z informacją, reklamą i promocją polskiego mleka i jego przetworów do konsumenta zagranicznego - mówi dyrektor biura Polskiej Izby Mleka.

-Dlatego też nasza organizacja pomogła spółdzielniom mleczarskim w dotarciu ze swoją ofertą na rynki europejskie i krajów trzecich. Byliśmy w tym roku koordynatorem targów zagranicznych i dzięki naszej pomocy, a dzięki finansowaniu z Funduszu Promocji Mleka, polscy przetwórcy zaprezentowali się m.in. na targach w Moskwie, Chinach, Ukrainie, Kazachstanie czy Niemczech i Holandii - kontynuuje Maliszewska. - Bardzo ciekawie wystawiliśmy się na targach Sial w Paryżu - utworzyliśmy jedno duże polskie stoisko identyfikujące poszczególne produkty z naszym krajem, które cieszyło się dużym zainteresowaniem zwiedzających. Wspólna promocja polskiego mleczarstwa podczas targów pod wspólnym szyldem "polskiego mleka" została też doskonale przyjęta przez samych mleczarzy, który podkreślali, że teraz jesteśmy widoczni jako kraj. Na stoisku w Paryżu obecny był m.in. Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi Marek Sawicki - dodaje Maliszewska.

-Mam nadzieję, że Fundusz Promocji Mleka, który umożliwił naszym przetwórcom udział w zagranicznych imprezach targowych, wygospodaruje również na ten cel środki w kolejnych latach. - Targi zagraniczne, na których prezentowali się w tym roku nasi mleczarze to imprezy bardzo profesjonalne, mocno różniące się od targów krajowych, stwarzające wspaniałą możliwość dotarcia z ofertą do potencjalnych odbiorów polskich produktów mlecznych poza granicami kraju - konkluduje szefowa Polskiej Izby Mleka.

więcej informacji:

Polska Izba Mleka RSS ALERT    /    mleczarstwo RSS ALERT    /    eksport mleka RSS ALERT    /    Fundusz Promocji Mleka RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.90.45.27
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.