Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor PIM: Prekursorem w mleczarstwie poważnych działań marketingowych jest Mlekpol i marka Łaciate

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 22-12-2011, 11:09
Dyrektor PIM: Prekursorem w mleczarstwie poważnych działań marketingowych jest Mlekpol i marka Łaciate
Agnieszka Maliszewska, dyrektor biura Polskiej Izby Mleka /fot.żelaznastudio

W Polsce prekursorem działań marketingowych jest moim zdaniem SM Mlekpol i jego marka Łaciate. Pierwsza kampania promująca w niekonwencjonalny sposób mleko UHT okazała się wielkim sukcesem marketingowym i handlowym. Natychmiast sprzedaż łaciatego mleka UHT wystrzeliła w górę i od wielu lat ta matka jest niedoścignionym liderem w segmencie mleka UTH w kraju - powiedziała serwisowi portalspożywczy.pl Agnieszka Maliszewska, dyrektor Polskiej Izby Mleka.

Oczywiście ważnym elementem promocji produktów mleczarskich jest spójność przekazu, komunikatu ze strategią handlową firmy. Im przekaz jest czytelniejszy, tym łatwiej komunikować produkt z otoczeniem. Istotną rolę spełniają też działania z zakresu public relations, które coraz częściej stają się elementem koniecznym każdej kampanii - mówi Agnieszka Maliszewska.

Podkreśla, że są już prowadzone kampanie produktowe oparte przede wszystkim na technikach stosowanych w media i public relations. Zwraca także uwagę, że budżet kampanii oraz ciągłość przekazu i możliwość kontynuacji działań promocyjnych to bardzo ważny czynnik w procesie promocji marek i produktów mleczarskich.

- Są w naszym kraju spółdzielnie i firmy mleczarskie, które wydają ogromne środki finansowe na działania marketingowe. Ale nadal jesteśmy bardzo małym graczem na arenie europejskiej pod tym względem. Nasze firmy nie są w stanie samodzielnie udźwignąć ciężaru wprowadzenie danej marki mleczarskiej na rynek np. niemiecki czy francuski. Być może zmienią to nowe zapisy KE zaproponowane w Zielonej Księdze Promocji i to otworzy drzwi do sięgania po środki finansowe na działania marketingowe. Ale to tylko jedna z wielu pojawiających się propozycji, w bardzo odległej perspektywie - uważa dyrektor Polskiej Izby Mleka.

Czytaj także:
Ekspert: W marketingu produktów mleczarskich kluczowy jest sam produkt
Dyrektor Spomleku: Duże kampanie promocyjne wymuszają inwestowanie w reklamy telewizyjne
Prezes ARR: Przyszłość marketingu to edukacja konsumentów Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (5)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Georg 03-01-2012, 20:18:
PT :
" (..)W Polsce jest teraz czas wielkich szans dla wiele wielu firm!
W związku z kryzysem na Zachodzie Europy i w strefie euro, nasze firmy maja idealny czas na ekspansję i przyspieszony rozwój!
Niestety! Patrząc na wiele firm w tym spółdzielni mleczarskich - widać , że wielu prezesów śpi snem głębokim i nawet nie wie jak wiele szans ucieka im i zarządzanym przez nich firmom. Wielu prezesów nie zajmuje sie najwazniejsszymi sprawami dla firmy , a , z braku kompetencji czy wyobraźni a często zwykłej głupoty i "prywaty", krąży po peryferiach i zajmuje sie trzeciorzędnymi czy czwortorzędnymi sprawami! A z lęku o swoje stołki,na których siedza bez sensu kilka dziesięcioleci ( w większości wypadków!) , nie zatrudniają kompetentych menadżerów.
Zadawalają się bylejakością i miałkim , niemrawym "rozwojem" bez wizji, strategii i niezbędnego poweru. Zajmuja się głównie bieżącym trwaniem. (...)
Finalnie oczywiście zapłacą za ten brak kompetencji właściciele czyli rolnicy ( którzy wczesniej czy później wylądują u "prywaciarza"- ten proces jest już bardzo zaawansowany- ucieczka rolników do Polmleku, Łukowa czy np. do Grupy Kapitałowej Mlekovita itp ) i pracownicy , których liczba na zakładzie "u prywaciara" zostanie zedukowana o jakieś minimum 50%! ( czy ludzie zdają sobie już z tego sprawę?)
Juz dziś wszyscy, którzy maja choć trochę zdrowego rozsądku, zdaja sobie sprawę , że w wielu spółdzielniach przerost zatrudnienia, nieefektywność, nadmierne koszty w każdej dziedzinie aktywności , sa na dłuższa mete nie do obronienia.
Brak praktycznie JAKIEGOKOLWIEK nadzoru ze strony Rad Nadzorczych, które w większości wypadków sa nieprzygotowane do pełnienia roli jaka teoretycznie powinny pełnić!
Tę niekomptencje Rad nadzorczych wykorzystuja tzw. "cwani prezesi" i wciskają radom na potęgę tzw 'kit'- na każdy niemal temat.A niekontrolowani prezesi nie sa zmotywowani niczym do sensownej pracy ( zdarzają się wyjątki ambitnych i kompetentnych osó i zarządzają na luzie "sobie a muzom".(...)
A jeśli do tego dodamy brak sensownych działań prorynkowych, brak profesjonalnego wsparcia dla hodowców (liczonego perspektywą wielu lat rozoju!), brak lub chaotyczne działania kontrolingowe czy koszmarne marnotrawstwo w procesach produkcyjnych, zła lub brak jakiejkolwiek polityki kadrowej, brak kompetencji nieraz nawet całych zarządów, to wyłania sie nieciekawy obraz na przyszłość. I nie zmienia tego "magiczne" zaklęcia propagandystów,których aktywnośc ma zapewniać trwanie "układu".
Z pustego to i Salomon nie naleje!"
  • Kotowski 03-01-2012, 19:51:
Taka jest prawda! Mlekpol to folwark Borawskich, a prezes jest z butami w poprzednim systemie, nie ma się co dziwić toć to PSL! A kampanię Łaciatego nie wymyślił Mlekpol tylko Tetra Pak, bo nie można było sprzedawać kartonów do mleka UHT! Proszę spytać dyr. Czubę! A wypowiedź pani Dyrektor rzeczywiście żenująca w podlizywaniu się chlebodawcy! Tak dalej trzymajcie i pójdzieci na dno już niedługo!
  • ___ 22-12-2011, 20:29:
Dokładnie nic sie w Mlekpolu nie dzieje.Mekovita cos próbuje piątnica również a w mlekpolu cisza. To jest ten krol marketingu??

Zobacz wszystkie komentarze (5)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 080) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH