REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Dyrektor PIM: Trzeba promować mleko wśród młodego pokolenia

  • Autor: Polska Izba Mleka/portalspożywczy.pl
  • Data: 31-10-2013, 15:41
Dyrektor PIM: Trzeba promować mleko wśród młodego pokolenia
Agnieszka Maliszewska, dyrektor Polskiej Izby Mleka /fot.żelaznastudio

Jednym z najważniejszych zadań Polskiej Izby Mleka jest promowanie spożycia mleka wśród młodego pokolenia. Polska Izba Mleka edukuje i informuje dzieci, młodzież i dorosłych na temat wartości odżywczych mleka i przetworów mlecznych przez wydawanie książek, broszur, organizowanie edukacyjnych eventów - mówiła Agnieszka Maliszewska, dyrektor Polskiej Izby Mleka na konferencji w Jokohamie.

REKLAMA

W poniedziałek, 28 października rozpoczęły się rozmowy dotyczące przyszłości mleczarstwa na konferencji „World Dairy Summit 2013" w Jokohamie, w Japonii. Środa, 30 października, poświęcona była niemal w całości roli mleka w diecie najmłodszych, ze szczególnym naciskiem na rolę mleka spożywanego w szkole. Promocja spożycia mleka i przetworów mlecznych w szkole ma na celu kształtowanie wśród dzieci i młodzieży dobrych nawyków żywieniowych.

O polskich doświadczeniach w propagowaniu spożycia mleka wśród dzieci, mówiła Agnieszka Maliszewska, Dyrektor Biura Polskiej Izby Mleka. Był to jedyny wykład z tej części Europy poświęcony tematyce promocji mleka.

Od roku szkolnego 2007/2008 Polska przoduje wśród krajów UE w realizacji programu. Ilość mleka dostarczanego do placówek oświatowych i kwota środków finansowych pozyskiwanych z UE przez Polskę jest większa niż w krajach starej Unii, w których program jest realizowany od ponad 20 lat, takich jak Francja, Wielka Brytania, Niemcy, Szwecja i Finlandia.

Dyrektor Polskiej Izby Mleka została zaproszona do udziału w konferencji z ramienia organizacji FIL/IDF oraz firmy Tetra Pak, która była współorganizatorem panelu poświęconego tematowi „Ponownie odkryć mleko".

W dobie następujących po sobie zmian, przyszłość mleczarstwa wymaga współpracy między podmiotami międzynarodowymi. Wymiana doświadczeń, obserwacji i praktyk ma na celu rozwiązanie problemów dotyczących bezpośrednio produkcji żywności, jej dystrybucji i odpowiedzi na popyt. Nie mniej ważne jest zarządzanie energią, ochrona środowiska, oraz zapobieganie chorobom i dbanie o dobrostan zwierząt hodowlanych. Organizatorzy wierzą, że wspólne zaangażowanie przełoży się na wymierne efekty dla rozwoju światowego mleczarstwa.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • gosc 04-11-2013, 11:08:
Jeżeli ma być promocja mleka wśród dzieci to niech jest to świeże mleko a nie to co obecnie sie daje w szkołach w kartoniku a do tego nie ma żadnych wartości walorów.Dzieci nie znają smaku prawdziwego mleka.kiedys bylo w szkolach dawano cieple świeże mleczko i każdy znas je pil.Wie o czym tu mowa o broszurach itp... śmieszne .zacznijcie promować świeże mleko

Zobacz wszystkie komentarze (1)

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 459) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH