Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor Polskiej Izby Mleka reprezentuje polskie mleczarstwo w Chinach i Japonii

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 20-04-2016, 11:25
Dyrektor Polskiej Izby Mleka reprezentuje polskie mleczarstwo w Chinach i Japonii
Fot. Shutterstock

16 kwietnia br. w Shanghaju rozpoczęła się misja wysokiego szczebla Komisarza ds. rolnictwa i rozwoju wsi UE Phila Hogana z udziałem 45 przedstawicieli branży rolni spożywczej z całej UE.

Misja delegacji biznesowej z krajów UE, która towarzyszy Komisarzowi Hoganowi będzie trwała do 22 kwietnia 2016 r. W terminie od 16-20 kwietnia delegacja przebywać będzie w Chinach (Szanghaj i Pekin), natomiast od 20-22 kwietnia w Japonii (Tokio). Misja ta ma na celu promocję europejskich produktów rolno-spożywczych na rynkach Chin i Japonii. W programie zaplanowano liczne wydarzenia, mające na celu promocję europejskich produktów spożywczych. Wśród nich m.in. seminaria, spotkania B2B, konferencje prasowe, prezentacje produktów i ofert handlowych, seminaria biznesowe, spotkania z sieciami handlowymi.

Polska branża mleczarska reprezentowana jest przez Panią Agnieszkę Maliszewską, która podczas spotkania otwierającego przedstawiła polskie mleczarstwo, poinformowała o tym jak wygląda polski eksport mleczarski do Chin i z jakimi problemami boryka się polska branża mleczna na rynku chińskim. Udział w misji przedstawiciela PIM jest sfinansowany z Funduszu Promocji Mleka.

Wartość polskiego eksportu mleczarskiego w 2015 r. do Chin wyniosła ok. 41,7 mln euro. Głównymi produktami w polskim eksporcie do Chin były serwatka w proszku (62,34 proc. wartości) odtłuszczone mleko w proszku (17,16 proc.) oraz mleko o zaw. tł. przek. 1 proc. masy, ale nieprzek. 6 proc. masy (16,95 proc.).

Komisarz Hogan podczas seminarium otwierającego, pod hasłem ” Jak prowadzić biznes i inwestować w Chinach” z udziałem ok. 100 chińskich i europejskich przedstawicieli, podkreślał wysoką jakość europejskich produktów mleczarskich.

Chińskiego konsumenta produktów spożywczych, w tym również mleczarskich można podzielić na dwa typy. Pierwszy z nich to konsument w wieku 25-35 lat, który często jest niezależny finansowo, cechuje go indywidualizm, ale również lojalność do marek oraz chęć zakupów w nowych kanałach dystrybucji.
Drugi typ chińskiego konsumenta (36-45 lat) bazuje na prestiżu i wizerunku, ważne są dla niego marki produktowe, jest wrażliwy na jakość i bezpieczeństwo produktów z wysoką wartością dodaną.

Chiński konsument – pasjonat, który wyraża siebie poprzez internet i sieci społecznościowe, ma średnio 29 lat, dla porównania w USA średnia ta wynosi ok. 53 lat, w Japonii – 42 lata. Jest otwarty na nowe produkty, 54 proc. z nich poszukuje nowych trendów, aspekty zdrowotne i żywieniowe interesują 62 proc. chińskich smakoszy. Natomiast 46 proc. z nich kupuje przez internet, 1/3 z nich kilka razy w tygodniu spożywa posiłki w restauracjach, a 50 proc. korzysta z usług gastronomicznych 2-3 razy w miesiącu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 220) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH