REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Dyrektor Polskiej Izby Mleka reprezentuje polskie mleczarstwo w Chinach i Japonii

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 20-04-2016, 11:25
Dyrektor Polskiej Izby Mleka reprezentuje polskie mleczarstwo w Chinach i Japonii
Fot. Shutterstock

16 kwietnia br. w Shanghaju rozpoczęła się misja wysokiego szczebla Komisarza ds. rolnictwa i rozwoju wsi UE Phila Hogana z udziałem 45 przedstawicieli branży rolni spożywczej z całej UE.

REKLAMA

Misja delegacji biznesowej z krajów UE, która towarzyszy Komisarzowi Hoganowi będzie trwała do 22 kwietnia 2016 r. W terminie od 16-20 kwietnia delegacja przebywać będzie w Chinach (Szanghaj i Pekin), natomiast od 20-22 kwietnia w Japonii (Tokio). Misja ta ma na celu promocję europejskich produktów rolno-spożywczych na rynkach Chin i Japonii. W programie zaplanowano liczne wydarzenia, mające na celu promocję europejskich produktów spożywczych. Wśród nich m.in. seminaria, spotkania B2B, konferencje prasowe, prezentacje produktów i ofert handlowych, seminaria biznesowe, spotkania z sieciami handlowymi.

Polska branża mleczarska reprezentowana jest przez Panią Agnieszkę Maliszewską, która podczas spotkania otwierającego przedstawiła polskie mleczarstwo, poinformowała o tym jak wygląda polski eksport mleczarski do Chin i z jakimi problemami boryka się polska branża mleczna na rynku chińskim. Udział w misji przedstawiciela PIM jest sfinansowany z Funduszu Promocji Mleka.

Wartość polskiego eksportu mleczarskiego w 2015 r. do Chin wyniosła ok. 41,7 mln euro. Głównymi produktami w polskim eksporcie do Chin były serwatka w proszku (62,34 proc. wartości) odtłuszczone mleko w proszku (17,16 proc.) oraz mleko o zaw. tł. przek. 1 proc. masy, ale nieprzek. 6 proc. masy (16,95 proc.).

Komisarz Hogan podczas seminarium otwierającego, pod hasłem ” Jak prowadzić biznes i inwestować w Chinach” z udziałem ok. 100 chińskich i europejskich przedstawicieli, podkreślał wysoką jakość europejskich produktów mleczarskich.

Chińskiego konsumenta produktów spożywczych, w tym również mleczarskich można podzielić na dwa typy. Pierwszy z nich to konsument w wieku 25-35 lat, który często jest niezależny finansowo, cechuje go indywidualizm, ale również lojalność do marek oraz chęć zakupów w nowych kanałach dystrybucji.
Drugi typ chińskiego konsumenta (36-45 lat) bazuje na prestiżu i wizerunku, ważne są dla niego marki produktowe, jest wrażliwy na jakość i bezpieczeństwo produktów z wysoką wartością dodaną.

Chiński konsument – pasjonat, który wyraża siebie poprzez internet i sieci społecznościowe, ma średnio 29 lat, dla porównania w USA średnia ta wynosi ok. 53 lat, w Japonii – 42 lata. Jest otwarty na nowe produkty, 54 proc. z nich poszukuje nowych trendów, aspekty zdrowotne i żywieniowe interesują 62 proc. chińskich smakoszy. Natomiast 46 proc. z nich kupuje przez internet, 1/3 z nich kilka razy w tygodniu spożywa posiłki w restauracjach, a 50 proc. korzysta z usług gastronomicznych 2-3 razy w miesiącu.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (8 024) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH