Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor Robico: Mówienie o partnerstwie pomiędzy sieciami a dostawcami to fikcja

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 12-01-2012, 11:49
Dyrektor Robico: Mówienie o partnerstwie pomiędzy sieciami a dostawcami to fikcja
Andrzej Szczepański, dyrektor Robico / fot. żelaznastudio

Nie ma żadnego partnerstwa pomiędzy sieciami a dostawcami. Jeśli te relacje nie zostaną uregulowane ustawowo, to nie ma żadnych szans na równowagę pomiędzy nimi - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Andrzej Szczepański, dyrektor ZUH Robico.

Jego zdaniem, pozycja dostawcy sieci handlowych jest nadal dużo niższa, niż „partnerów" z sieci. - Sieci handlowe po wywołaniu przez nas tematu ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, zmieniły podejście w taki sposób, iż zmieniają zapisy w umowach, aby ominąć obowiązujące prawo - mówi Andrzej Szczepański.

Jako przykład mogę podać fakt, iż sieci wszystkie działania marketingowe wprowadzają w jeden zapis np. rabatu. Także kwota tych tzw. opłat dodatkowych jest włożona do pozycji rabatu, którego trzeba udzielić. Ponadto, sieci uciekają w marki własne, co jest bardzo niebezpieczne. Umowy są tak sformułowane, że praktycznie firmy są sprowadzone do roli podwykonawców. Nowe zapisy idą jeszcze dalej - na przykład wszelkie spory pomiędzy dostawcą a kupującym mają być rozstrzygane przez sądy arbitrażowe. To całkowicie eliminuje drogę przez sąd powszechny - mówi dyrektor Robico.

Podkreśla, przy tym, że przedsiębiorcy obawiają się wchodzić w spory sądowe z sieciami handlowymi. - Nikt nie zadrze z sieciami, i nie pójdzie do sądu. Firmy decydują się na ten krok, albo gdy są doprowadzone do ostateczności lub gdy kończą współpracę - mówi. Podkreśla także, że to orzecznictwo, które dominuje obecnie, jest niekorzystne dla sieci handlowych. - Sieci przegrywają, ale dostawca nie ma już szans wrócić do współpracy - dodaje Szczepański.

Powstał projekt ustawy, która uzupełnia ustawę o nieuczciwej konkurencji. Znalazła się tam także propozycja dyrektora Szczepańskiego, ograniczająca proporcje produkcji marek własnych do 70 procent produkcji danej firmy. Pozostałe 30 proc. musiałaby sprzedać pod swoją marką.

Obecnie Robico procesuje się z dwoma sieciami handlowymi. - Te procesy będą trwały, ale nawet w przypadku wygranej, nie mam szans wrócić do tych sieci - ubolewa dyrektor ZUH Robico.

Czytaj także:
ZUH Robico będzie odwoływał się od wyroku w sporze z Polomarketem
Wielki bunt producentów. Pozywają sieci handlowe za tzw. półkowe
Prezes ZPPM: Konsolidacja mleczarstwa pomoże bronić interesów branży w negocjacjach z sieciami
Sieci handlowe i dostawcy wspólnie ustalą zasady współpracy i pobierania opłat za usługi

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Cleo 12-01-2012, 14:03:
Jedna z sieci z jakimi sądzi się Robico to POLOmarket, ciekawe o jaką jeszcze sieć Pan Szczepański oparł swój biznesowy akt samobójczy...

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 885) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH