Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor Robico: Największym zagrożeniem dla mleczarzy jest tworzenie marek własnych przez sieci

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 21-10-2011, 12:05
Dyrektor Robico: Największym zagrożeniem dla mleczarzy jest tworzenie marek własnych przez sieci
Andrzej Szczepański, dyrektor Robico / fot. żelaznastudio

Marka jest wartością ekonomiczną i zawsze należała ona do producenta. Brand jest wartością dla firm. Obecnie tą wartość sieci chcą zawłaszczyć. Narzucają producentowi określone i często wyżyłowane warunki. W tym rozrachunku wcale nie liczy się konsument - powiedział podczas IV Forum Rynku Spożywczego Andrzej Szczepański, dyrektor Robico.

Dyrektor Szczepański postawił pytanie ile na rynku polskim jest firm nastawionych na konsumenta w swojej misji? - Ja znam jedną: Danone. Ta firma, jej produkty są wzorowo ustawione pod konsumenta. Pozostałe firmy z naszej branży nastawiły się na produkcję wielkoprzemysłową - mówił Andrzej Szczepański.

Podkreślał, że ważniejsze jest długofalowe patrzenie na rynek przez pryzmat konsumenta, niż doraźne wysokie zyski. Jego zdaniem, to się bardziej opłaca, gdyż buduje lojalność konsumentów. - Produkcja wielkoprzemysłowa i narzucanie marek własnych sieci jest wielkim niebezpieczeństwem dla przedsiębiorstw mleczarskich. Aby się przed tym bronić trzeba się inaczej zorganizować naszą branżę, która praktycznie nie prowadzi żadnego lobbingu obrony swoich interesów. Jesteśmy świetni w konkurencji wewnętrznej. Walczymy wzajemnie cenami. Można stworzyć marki wspólne, popieram ten pomysł, jako przeciw wagę dla marek sieci handlowych - mówił dyrektor Robico.

- Mogła by powstać jedna marka w danym asortymencie np. mleka, masła czy jogurtów. Zdaję sobie sprawę, że Mlekovita czy Mlekpol nie zrezygnują ze swoich marek, bo one przedstawiają określoną, wcale nie małą wartość. Ale mniejsze mleczarnie z powodzeniem mogły by to zrobić - uważa dyrektor Szczpański.

Jego zdaniem można też zbudować holding, jak ma to miejsce w Austrii. W jego skład wchodziłyby małe i większe firmy, które realizowałyby określone cele w ramach tego holdingu. I każda z tych firm specjalizowałaby się w określonej produkcji i ograniczonym asortymencie, lecz produkuje jeden wysoko przetworzony produkt.

Podobał się artykuł? Podziel się!

CENY HURTOWE

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • sdx 24-10-2011, 12:27:
Niestety spółdzielnie w Polsce to zły pomysł...nie wiem czy to kwestie naszych cech narodowych ale jesteśmy narodem pieniaczy nie skorych do kompromisów. Kiedy dochodzi do rządzenia kilku osób na raz, okazuje się że każdy ma swoją wizję kazdy swój interes nie możliwy do pogodzenia... za kazdym razem kończy się kłótnią i rozbieznością interesów:(
  • gość 22-10-2011, 17:43:
marki własne moga być DOSKONAŁĄ SZANSA dla mleczarzy , pod warunkiem że wdrożone zostaną profesjanalne systemy zarządzania produkcją, efektywnością, marketingiem ( tak tak do sensownego i biznesowo uzasadnuionego produkowania marek własnych detalistów potrzeba działań marketingowych).
Tak naprawde problemem branżymleczarskiej jest bardzo nieprofesjonalne zarządzanie ( szczególnie dotyczy to spółdzielni).

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 045) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH