Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor Robico: Sieci dyskryminują producentów niszowych produktów

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 11-10-2011, 12:55
Dyrektor Robico: Sieci dyskryminują producentów niszowych produktów
Andrzej Szczepański, dyrektor Robico

Co konsument ma z konsolidacji? Patrząc przez pryzmat małej firmy, to muszę stwierdzić, że niewiele. Konsument musi zaakceptować produkty oferowane mu przez sieci handlowe, a są to zazwyczaj wyroby masowe - powiedział podczas IV Forum Rynku Spożywczego Andrzej Szczepański, dyrektor Robico.

Jego zdaniem konsolidacja powoduje, że giną produkty wysoko przetworzone. Szczególnie widać to w mleczarstwie. - Ile firm mleczarskich produkuje sery na tzw. suchą skórkę? Idę o zakład, że nie wiele. Myślę że do 5 do 10 proc. - mówił szef Robico.

- Mam wielki szacunek, do tego co robi Spomlek, gdyż produkuje prawdziwe długo dojrzewające sery. Na zachodzie małe zakłady produkują różne specyficzne rodzaje serów. Tymczasem produkcja masowa ma niewiele wspólnego z prawdziwym serowarstwem. Owszem, taka produkcja masowa jest potrzebna, ale konsumenci coraz częściej szukają dobrych, wysoko przetworzonych produktów - uważa Andrzej Szczepański.

Podkreślał, że sieci wymuszają długie terminy przydatności do spożycia, gdyż tym najłatwiej handlować. - Jakość wyrobów spada na dalszy plan. Ma to także przełożenie na sytuację małych sklepów. W ostatnich 6 latach onad 20 ys. Małych sklepów osiedlowych wypadło z rynku, gdyż nie wytrzymali konkurencji z sieciami - mówił dyrektor Robico.

Kontrakty z sieciami są dobry, gdy produkuje się tzw. masówkę, ale gdy ktoś chce produkowac produkt wysokiej jakości, o określonych cechach, wysokoprzetworzony, to na udaną wspólpracę s sieciami nie ma szans - dodał.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Kubasiewicz Krzysztof 13-10-2011, 08:14:
80-90% handlu w Polsce odbywa sie przez sieci supermarketów,a 20% przez slkepiki.Produkty niszowe ,siła zeczy w małych i losciach i małym asortymencie nie sa widocznre na półkach supermarketów.Powinny pojawiac sie w specjalistycznych sklepikach,lub delikaterach typu Piotr i Paweł.Kazdy mały chce byc dużym.Jeden urosnie,a najczesciej nie urośnie.W supermarketach przy duzej ilosci kupujących,sprzedaje sie duzo towaru ,masówka....co jest normalne

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 133) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH