Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mleko

Dyrektor Robico: Wspólne marki producentów tylko w ograniczonym zakresie

Nikt, kto na budowanie swojej marki poświęcił wiele lat nie będzie chciał z niej rezygnować. Pomysł może stać się w prawdzie przeciwwagą dla marek własnych sieci handlowych, ale tylko w pewnych segmentach rynku - powiedział Andrzej Szczepański, dyrektor Robico.

Dyrektor Robico: Wspólne marki producentów tylko w ograniczonym zakresie

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 24-01-2011, 13:25

Dyrektor Robico podkreśla, że marki własne są bardzo niebezpiecznym zjawiskiem na rynku. Jego zdaniem ograniczają producentów i uzależniają ich od sieci handlowych. - Producenci decydując się na produkowanie marek własnych wykonują tak naprawdę pracę nakładcza dla sieci, które wówczas decydują co, jak i za ile wyprodukować - mówi Andrzej Szczepański.

Pomału tworzy się monopol marek własnych, które mają zdecydowanie za duże udziały w rynku. Jest to metoda sieci na uzależnienie od siebie dostawców - twierdzi Andrzej Szczepański, którego zdaniem wielkość udziałów marek własnych powinno się ograniczyć ustawowo.

Tworzenie wspólnych marek kilku producentów nie jest złym pomysłem, ale nie można oczekiwać, że producenci zrezygnują dla tej idei ze swoich dotychczasowych marek. To mogłoby się udać tylko w pewnych segmentach - uważa dyrektor Szczepański, który zrwaca uwagę, że takie próby były już podejmowane przez KZSM, pod którego auspicjami promowana była marka Masło Dobre.

Zdaniem Władysława Łukasika, prezesa Agencji Rynku Rolnego zamiast wchodzić w produkcję marki własnej, polskie przedsiębiorstwa powinny na przykład rozwijać marki wspólne kilku producentów. - Co stoi na przeszkodzie aby powstało np. Masło Podlaskie, robione według tych samych standardów przez kilku producentów, lub inny produkt - pyta prezes Łukasik.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Andrzej Szczepański RSS ALERT    /    Władysław Łukasik RSS ALERT    /    Robico RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 100.26.182.28
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.