Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor Spomleku: Marketing i dystrybucja wzajemnie na siebie oddziałują

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 03-11-2011, 17:52
Dyrektor Spomleku: Marketing i dystrybucja wzajemnie na siebie oddziałują
Monika Żukowska, dyrektor marketingu SM Spomlek

Najistotniejszą sprawą w promocji marek i wyrobów mleczarskich jest wzajemny wpływ działań marketingowych i dystrybucji. W teorii, im lepsza kampania reklamowa, tym wyższa sprzedaż. W praktyce - jeśli firma nie dysponuje odpowiednią siecią sprzedaży, wysiłki marketingowe przynoszą efekt przeciwny do zamierzonego - powiedziała serwisowi portalspożywczy.pl Monika Żukowska, dyrektor marketingu SM Spomlek.

Najtrudniej jest zdobyć klienta, który wcześniej musiał obejść się smakiem, chociaż sami zachęciliśmy go do zakupów. Z drugiej strony, nie można liczyć, że nawet najbardziej rozwinięta dystrybucja zapewni sukces bez wsparcia marketingu. Dla mleczarstwa to szczególnie trudne, bo nasze produkty wymagają odpowiednich warunków transportu i przechowywania, często mają też krótki okres przydatności do spożycia.

Drugi czynnik, o którym warto wspomnieć, to konieczność podjęcia strategicznej decyzji, co chcemy wypromować. Czy będzie to nazwa producenta, jako parasolowa marka dla wszystkich produktów? Czy też stworzymy jedną markę, nieodwołującą się jednak wprost do nazwy przedsiębiorstwa? A może warto różne produkty oferować pod odrębnymi markami? Każde z tych rozwiązań ma wady i zalety, których opis mógłby zająć cały numer „Rynku Spożywczego". Ponieważ olbrzymia większość spółdzielni mleczarskich ma bardzo szeroki asortyment, pokusa tworzenia jednej marki jest bardzo silna.

Spomlek, mimo że sama nasza nazwa jest rozpoznawalna i ceniona na rynku, zdecydował się na stworzenie marek Serenada (wysokiej jakości sery żółte w segmencie popularnym) i Old Poland (żółte sery szlachetne). Uznaliśmy, że w ten sposób najlepiej przekonamy konsumentów, że znaczenie ma nie tylko gatunek sera, ale także miejsce jego powstania.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • ja 09-11-2011, 15:54:
Gościu3, mleko spomlekowe jest nalewane w WART-MILKU, więc co tu się dziwić...
  • nie czytam forbsa 05-11-2011, 07:54:
Jeszcze Ci się odbije Mlekowita - nie znasz kolego tej firmy. Spomlek ma dobre wyroby ale marka parasolowa wg mnie nie jest najlepszym pomysłem brandingu . Dzieł handlowy tu też nic nie wniesie.
  • Gość3 05-11-2011, 06:56:
W praktyce wywody p. dyrektor wyglądają tak: w samym tylko Radzyniu, siedzibie Spomleku, w Biedronkach, Lidlu, Tesco a nawet mniejszych sklepach - wyroby z Mlekowity. Ludzie je kupują chętnie, np hurtowo świetne mleko, które jest o 65 gr/l tańsze od tego ze Spomleku. Mlekowita wie co robi przyłączając pobliską OSM w pobliskiej Bialej Podlaskiej. Gratulacje w dzialaniach marketingowych!

Zobacz wszystkie komentarze (4)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 973) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH