Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor Zott na FRSiH: Kryzys w branży mleczarskiej to mit

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 19-10-2016, 14:36
Dyrektor Zott na FRSiH: Kryzys w branży mleczarskiej to mit
Jacek Migrała, Dyrektor Generalny Zott Polska /fot.żelaznastudio

Jestem w komfortowej sytuacji, że przez ostanie kilka lat ani razu nie użyłem słowa kryzys. Jest to bardzo dobra zasłona, używana nie tylko w Polsce. Gdy byłem niedawno w Niemczech, słowo kryzys było odmieniane przez wszystkie przypadki. Mocno go nadużywano – powiedział Jacek Migrała, dyrektor generalny Zott Polska podczas Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

W czasie debaty Przemysł mleczarski – branża ma sposób na kryzys i perspektywy na przyszłość, dyrektor Migrała powiedział, iż 2-3 lata temu, podczas pewnej dyskusji także była mowa o kryzysie. - Dobrze pamiętam, że wówczas cena mleka na rynku spotowym wynosiła 2,05 zł. Wówczas ja, jako przetwórca, miałem duży kłopot. Dwa lata później, gdy cena oscylowała około złotówki, to znowu mówiło się o kryzysie. Teraz cena mleka mleka na pewno przekroczyła cenę opłacalności – mówił Jacek Migrała.

Dodał, że w czasie FRSiH dowiedział się o dwóch dużych inwestycjach w branży mleczarskiej liczonych w milionach euro. Ponadto, wskazał, że w kuluarach mówi się o szukaniu mleka, którego zaczyna brakować. - Jakoś nie pasuje mi to do słowa kryzys – zauważył dyrektor Zott Polska.

Patrząc od strony producenckiej oczywiście są kategorie, które mają spadki. To normalne. - Walczymy z tym przy pomocy komunikacji społecznej, skutecznie dodam. Z drugiej strony takie spadki zmuszają firmy do innych aktywności. - Gdy spada konsumpcja jogurtu truskawkowego, to rośnie naturalnego. Analizując ileś kategorii, połowa spada, kilka jest stabilnych, a druga połowa wykazuje wzrosty. Podtrzymuję, że mówienie o kryzysie jest mówieniem o micie – pokreślił Jacek Migrała.

 IX Forum Rynku Spożywczego i Handlu to dwa dni debat, w tym 17 paneli dyskusyjnych, kilkadziesiąt wystąpień i prezentacji uznanych polityków, ekspertów, szefów firm i analityków, to także ok. 100 panelistów i ponad 1000 gości z kraju i zagranicy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • ..I.. 20-10-2016, 15:18:
zott... kolejna firma która potrafi tylko ssać JMD
  • grzegorz 20-10-2016, 08:06:
Jak czytają to w Hochlandzie to pewnie szampana otwierają, że Pan już dla nich nie pracuje. Czy dwie inwestycje mogą przesądzić o definicji dołka na na rynku mleka? Dla mnie to popyt i ceny zawieranych kontraktów są tego wyznacznikiem. Tak dla Pana przypomnienia inwestycje w przedsiębiorstwie planuje się długookresowo nie z dnia na dzień a czas dekoniunktury na rynku jest najlepszym czasem. Bo po bessie musi przyjść hossa i wtedy realizuje się zyski z inwestycji!! To dla Pana takie podstawy ekonomii i zarządzania.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 580) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.