Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor Zott: Pochód marek własnych został zahamowany

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 21-10-2016, 16:27
Dyrektor Zott: Pochód marek własnych został zahamowany
Jacek Migrała, Dyrektor Generalny Zott Polska /fot.żelaznastudio

Pochód marek własnych w Polsce został zahamowany. Także przez zmianę strategii największych sieci, także dyskontów. Największe wzrosty sprzedaży sieci odnotowują właśnie w produktach brandowych, co same przyznają. To wpływa na korektę ich strategii – powiedział Jacek Migrała, dyrektor generalny Zott Polska podczas IX Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Jego zdaniem, wystarczy iść do dyskontu, aby zobaczyć ile pojawiło się nowych marek. - Pamiętajmy, że konsumenci głosują nogami i portfelem. Rozumieją to także sieci handlowe i wyciągają z tego wnioski. Statystyka wskazuje udział marek własnych przestał rosnąć. Sieci, gdzie udział marek własnych był niski, w dalszym stopniu te marki forsują, ale to nisze wobec tendencji rynkowych – mówił dyrektor Migrała.

- Uważam, że w najbliższych latach brandy będą swoją pozycję wzmacniać. Mogą to być produkty dedykowane, być może produkty na wyłączność. Brandy mleczarskie pokazały wyraźnie, że generują dla handlu wartość dodaną – mówił Jacek Migrała.

Wskazywał, iż pojawiły się w handlu głębokie promocje, czego przyczyną jest także rosnąca siła brandów. Gdyby nie było presji wyrobów brandowych, handel nie promowałby w takim stopniu marek własnych. - Uważam, że dla nas tu zgromadzonych – producentów brandowych, przyszłość nie wygląda źle. Z drugiej strony brandy wymagają inwestycji, co z kolei wymusza operowanie na wyższej marzy. Nie możemy zrezygnować z marży, bo brandy trzeba wspierać. Jeśli nie będziemy ich wspierali przez rok lub 2 to one uschną – zaznaczał dyrektor generalny Zott Polska.

Zapytany o udział marek własnych w rynku niemieckim, powiedział, że jest oczywiście znaczny. W pewnych kategoriach jak np. mozzarella udział marek własnych wynosi ponad 80 proc., w serach twardych plasterkowanych wynosi około 80 proc. - To bardzo wysoko – powiedział.

IX Forum Rynku Spożywczego i Handlu to dwa dni debat, w tym 17 paneli dyskusyjnych, kilkadziesiąt wystąpień i prezentacji uznanych polityków, ekspertów, szefów firm i analityków, to także ok. 100 panelistów i ponad 1000 gości z kraju i zagranicy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • ..I.. 21-10-2016, 20:33:
no zobaczcie jak panowie w garniturkach analizują rynek
i to jeszcze ZOTT... błagam... ze się nie wstydzicie pokazywać i wypowiadać...

na konferencji pięknie ładnie, niby że macie marki, niby, że inwestujecie i niby wartość budujecie...

wszystko OK
a focus PRAWDĘ PANOWIE POWIE, że jesteście dwulicowe mendy,
do większości rynku mówicie, że my to marki, a później idziecie i dajecie, oj dajecie dajecie

i faktycznie może wzrost udziału marek własnych wyhamował ale to dlatego, że tak daliście wybranym operatorom, że wasze niby marki latają w cenach marki własnej,

QRWy jesteście i tyle, w dodatku pospolite bo ostatnio dużo takich pospolitych

więc Panowie, czy to jeszcze marka, czy marka własna? bo 0,77zł za 175g Jogobella to raczej poziom zarezerwowany dla marki własnej

do portugalskiej budy skąd wyszliście a nie na konferencję

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 809) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.