Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor Zott: Rozbicie branży mleczarskiej boli

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 15-11-2016, 14:17
Dyrektor Zott: Rozbicie branży mleczarskiej boli
Jacek Migrała, Dyrektor Generalny Zott Polska /fot.żelaznastudio

Rozbicie branży mleczarskiej, jest czymś co boli. Nie jest tajemnicą, że branża mleczarska w Polsce nie ma jednej reprezentacji. Jest wiele branż, które wypracowały sobie jedną reprezentacje, która ma o wiele większą siłę lobbyingową – powiedział Jacek Migrała, dyrektor generalny Zott Polska podczas Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Jako przykład dobrze zorganizowanej branży podał cukierniczą. - Branża mleczarska tego nie podsiada. W zależności od sposoby liczenia jest 4 lub 6 organizacji mleczarskich. Taka ilość organizacji uniemożliwia wypracowanie jednego stanowiska. Wszystkie próby konsolidacji zakończyły się niepowodzeniem. Obserwujemy wręcz tendencję zmierzającą do dalszego rozdrobnienia – uważa Jacek Migrała.

W jego opinii, fakt istnienia kilku organizacji to problemem, gdzie barierą jego rozwiązania są często sprawy ambicjonalne. Barierą jest także sprzeczność interesów. Organizacja spółdzielców jest zawsze bardziej proregulacyjna, organizacje firm prywatnych mają bardziej nastawienie prorynkowe. Kolejna barierą jest historia. Najstarsza organizacja ma kilkadziesiąt lat historii, którą, co naturalne, ciężko jest porzucić – mówił dyrektor Zott Polska.

Zwrócił także uwagę na pozytywne zjawisko, jakim jest w jego przekonaniu fakt, że jednak coraz częściej przedstawiciele tych organizacji siadają razem przy stole, także nikt nie rości sobie do jedynego reprezentowania branży.

- Mam nadzieję, że zwycięży prorynkowy sposób myślenia. Dzielę firmy nie na prywatne i spółdzielcze, ale na dobrze i źle zarządzane. Historia ostatnich 20 lat pokazuje, że było kilka firm prywatnych, których już nie ma, bo były kiepsko zarządzane, są też spółdzielnie, które są znakomicie prowadzone. To pokazuje, że jest grupa liderów rynku, która nie potrzebuje dodatkowych pomocy ze strony państwa czy wspierających przepisów. Na półce sklepowej widać, że są bardzo silne brandy, które naprawdę liczą się na rynku, nie zależnie od struktury własności – powiedział dyrektor Migrała.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • smiechu warte 10-05-2017, 19:59:
Migrala nie jest już dyrektorem, tsia wserkach topionych nie miał konkurencji. W cocie trzeba było sie wykazać . Moze wróci Prawdziwy prezes RK.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU
partner serwisu partner serwisu partner serwisu

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 402) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.