REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Dyrektor Zott: Rozbicie branży mleczarskiej boli

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 15-11-2016, 14:17
Dyrektor Zott: Rozbicie branży mleczarskiej boli
Jacek Migrała, Dyrektor Generalny Zott Polska /fot.żelaznastudio

Rozbicie branży mleczarskiej, jest czymś co boli. Nie jest tajemnicą, że branża mleczarska w Polsce nie ma jednej reprezentacji. Jest wiele branż, które wypracowały sobie jedną reprezentacje, która ma o wiele większą siłę lobbyingową – powiedział Jacek Migrała, dyrektor generalny Zott Polska podczas Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

REKLAMA

Jako przykład dobrze zorganizowanej branży podał cukierniczą. - Branża mleczarska tego nie podsiada. W zależności od sposoby liczenia jest 4 lub 6 organizacji mleczarskich. Taka ilość organizacji uniemożliwia wypracowanie jednego stanowiska. Wszystkie próby konsolidacji zakończyły się niepowodzeniem. Obserwujemy wręcz tendencję zmierzającą do dalszego rozdrobnienia – uważa Jacek Migrała.

W jego opinii, fakt istnienia kilku organizacji to problemem, gdzie barierą jego rozwiązania są często sprawy ambicjonalne. Barierą jest także sprzeczność interesów. Organizacja spółdzielców jest zawsze bardziej proregulacyjna, organizacje firm prywatnych mają bardziej nastawienie prorynkowe. Kolejna barierą jest historia. Najstarsza organizacja ma kilkadziesiąt lat historii, którą, co naturalne, ciężko jest porzucić – mówił dyrektor Zott Polska.

Zwrócił także uwagę na pozytywne zjawisko, jakim jest w jego przekonaniu fakt, że jednak coraz częściej przedstawiciele tych organizacji siadają razem przy stole, także nikt nie rości sobie do jedynego reprezentowania branży.

- Mam nadzieję, że zwycięży prorynkowy sposób myślenia. Dzielę firmy nie na prywatne i spółdzielcze, ale na dobrze i źle zarządzane. Historia ostatnich 20 lat pokazuje, że było kilka firm prywatnych, których już nie ma, bo były kiepsko zarządzane, są też spółdzielnie, które są znakomicie prowadzone. To pokazuje, że jest grupa liderów rynku, która nie potrzebuje dodatkowych pomocy ze strony państwa czy wspierających przepisów. Na półce sklepowej widać, że są bardzo silne brandy, które naprawdę liczą się na rynku, nie zależnie od struktury własności – powiedział dyrektor Migrała.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (33 613) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 149)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH