Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dywersyfikacja sprzedaży szansą dla producentów mleka

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 26-05-2015, 14:59
Dywersyfikacja sprzedaży szansą dla producentów mleka
W przemyśle mleczarskim mamy do czynienia z wolnymi mocami na poziomie 25 proc. (fot. Łukasz Rawa)

Spożycie mleka w Polsce jest wciąż na niskim poziomie. Blisko 30 proc. naszej produkcji trafia na eksport. Ten znaczący udział ma decydujący wpływ na kondycję polskich zakładów. Polskie przedsiębiorstwa powinny zatem dążyć do dywersyfikacji na rynku światowym - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Jarosław Malczewski z firmy B-2M.

Czy wydajność produkcji w polskim przemyśle mleczarskim jest na wysokim poziomie?

- Przemysł mleczarski oparty jest o dostawy surowca mlecznego. W Polsce produkcja mleka uwarunkowana jest regionalnie, cechuje się różną sezonowością. W województwie wielkopolskim sezonowość ta jest szacowana na 5 proc. Ściana wschodnia ma tę sezonowość na poziomie nawet 25 proc. Tam skupione są też największe przetwórnie. Niezwykle trudne jest uzyskanie 100 proc. wykorzystania mocy przerobowych. Przeciętnie w skali kraju jest to ok. 75 proc. Zatem mamy do czynienia z wolnymi mocami na poziomie 25 proc. Jest to miejsce dla przedsiębiorstw, które usługowo mogą te moce udostępniać, poprawiając wynik finansowy i tym samym wydajność.

Jak wypadają krajowe zakłady pod względem wyposażenia technologicznego w porównaniu z zachodnimi sąsiadami?

- Nasze zakłady przetwórcze są obecnie na bardzo wysokim poziomie technologicznym. Skala – w porównaniu do naszych zachodnich sąsiadów – jest jednak o wiele mniejsza. W Polsce dwie największe mleczarnie przerabiają na dobę po ok. 3 mln litrów mleka. W Niemczech największy przetwórca przerabia ok. 18-19 mln litrów mleka na dobę.

Jest zatem pole do dalszego rozwoju?

- Zdecydowanie tak. Widzę tu miejsce na konsolidację podmiotów przetwórczych, współpracę. Przede wszystkim w zakresie poszukiwania nowych rynków zbytu. Spożycie mleka w Polsce jest wciąż na niskim poziomie. Blisko 30 proc. naszej produkcji trafia na eksport. Ten znaczący udział ma decydujący wpływ na kondycję polskich zakładów. Polskie przedsiębiorstwa powinny zatem dążyć do dywersyfikacji na rynku światowym. Producenci mleka również powinni się konsolidować, tworząc grupy producenckie. W ten sposób rozszerzają paletę swoich odbiorców.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 876) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH