REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Działania Polskiej Izby Mleka otrzymują największe wsparcie z Funduszu Promocji Mleka

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 08-04-2016, 13:12
Działania Polskiej Izby Mleka otrzymują największe wsparcie z Funduszu Promocji Mleka
FPM dysponuje budżetem ponad 10 mln złotych.

Zgodnie z planem budżetowym Funduszu Promocji Mleka w roku 2016 wpływy mają wynieść 10 500 000. Na programy Mam kota na punkcie mleka II oraz na European Dairy Treasures realizowane wspólnie przez Polska Izbę Mleka i Polską Federację Hodowców Bydła i Producentów Mleka, FPM wydaje łącznie 7 301 806,40 zł.

REKLAMA

Inne istotne pozycje w budżecie Funduszu Promocji Mleka to m.in. dofinansowanie spożycie mleka w placówkach oświatowych – 500 tys. złotych, Krajowa Ocena Wybranych Grup Przetworów Mlecznych – 114 135 zł, XVI Międzynarodowe Targi Ferma Bydła w Łodzi – 350 tys. zł, Dzieciaki Mleczaki – 170 tys. zł (PIM), Analiza miesięczna: Rynek Mleka i produktów mleczarskich (PIM) – 150 tys. zł, Tygodniowy Insider PIM – 150 tys. zł, Mamy kota na punkcie mleka (PIM) – 1 mln zł, Szkolenia KZSM - 300 tys. zł., X Ranking Spółdzielni Mleczarskich (PIM) – 100 tys. zł.

Poważną pozycję w budżecie Funduszu Promocji Mleka stanowią rozmaite wystawy bydła. Przykładowo XIV Wystawa Bydła Mlecznego w Barzkowicach kosztuje FPM 50 tys. zł, a XVIII Regionalna Wystawa Zwierząt Hodowlanych w Boguchwale – 40 tys. zł. Wszystkie wystawy bydła organizowane przez Polską Federację Hodowców Bydła i Producentów Mleka kosztują FPM 1 880 tys. zł. Jest to możliwe, gdyż zgodnie z art.2 ust.2 pkt.1 ustawy z dnia 22 maja 2009 roku o funduszach promocji produktów rolno-spozywczych, środki Funduszu Promocji Mleka mogą zostać przeznaczone obok faktycznych działań promocyjnych na udział w wystawach i targach związanych z chowem lub hodowlą bydła mlecznego, produkcją lub przetwórstwem mleka.

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Arkadiusz Cyman 12-04-2016, 12:55:
Nie chcę oczywiście deprecjonować pracy szanownego red. Romana Wieczorkiewicza ani wysiłku Komisji Zarządzającej FPM, ale z perspektywy:

a) konsumenta;
b) zdecydowanej większości przetwórców mleka w Polsce;
c) realnego wpływu na rynek;

ta informacja nie ma kompletnie żadnego znaczenia. Pieniądze zostaną wydane, beneficjenci będą zadowoleni, a za rok przeczytamy, że jednocześnie spada spożycie mleka w Polsce i rośnie import jego przetworów. Czyli to samo, co pokazują dane za 2015 r.
  • mlekopijca 08-04-2016, 13:29:
Jak, przepraszam, Insider Polskiej Izby Mleka promuje mleko????

Zobacz wszystkie komentarze (2)

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (23 587) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH