Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Działania sieci handlowych niepokoją środowisko mleczarskie

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 10-03-2017, 11:02
Działania sieci handlowych niepokoją środowisko mleczarskie
Lech Karendys /fot.Mlekpol

Niepokoją nas działania sieci handlowych, które wymuszając obniżanie cen wyrobów mleczarskich destabilizują rodzimy rynek. To przede wszystkim cios dla rolników – producentów mleka, którym grozi zmniejszenie cen płaconych za mleko w skupie – powiedział w rozmowie z serwisem portalspożywczy.pl Lech Karendys, dyrektor wydziału handlu SM Mlekpol w Grajewie.

W jego opinii, tego typu działania sieci mogą poważnie zachwiać rynkiem mleczarskim w Polsce. - W pełni zgadzam się z postulatem organizacji branżowych, które wystosowały list sprzeciwu do sieci handlowych. Po paru latach kryzysu na rynku mleka polski rolnik ma wreszcie szansę powoli ustabilizować swoją sytuację i odrobić straty. Nie stanie się to jednak, kiedy duzi dystrybutorzy będą warunkować współpracę z producentem wyrobów, od drastycznie obniżonych cen zakupu a następnie walcząc o klienta znacznie obniżają cenę sprzedaży – mówi dyrektor Karendys.

Uważa, że handlowcy powinni mieć świadomość, że per saldo – oni też stracą na tego typu polityce. Już nie tylko cena jest kluczowym kryterium zakupowym. Oczywiście jest ważna, ale badania konsumenckie pokazują, że osoby decydujące o zakupach dla rodzin coraz częściej wybierają produkt wyższej, jakości, najchętniej polski i regionalny nawet, jeśli jest nieco droższy.

- Mam nadzieję, że będzie możliwy dialog i porozumienie. Duże sieci handlowe przede wszystkim winny przestać walczyć między sobą wykorzystując produkty mleczarskie a raczej wspólnie z producentami stabilizować rynek. Obniżanie cen zakupu to obniżanie cen za surowiec mleczny a efekcie zmniejszona podaż surowca i następnie brak i wzrost cen – mówi Lech Karendys.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • TD 15-03-2017, 16:52:
100% poparcia. Pare groszy na litrze mleka wiecej lub mniej dla kosumenta nie robi roznicy a dla rolnika to moze oznaczac dramat... Przesciganie sie wiodacych sieci "o grosik" nie ma zadnego sensu ale ta idiotyczna wojenka trwa od lat. Co ciekawe glownie w Polsce.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 463) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH