Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ecolab: Mleczarnie uczą się jak negocjować z sieciami handlowymi

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 07-11-2011, 10:16
Ecolab: Mleczarnie uczą się jak negocjować z sieciami handlowymi
Piotr Laboga z firmy Ecolab

W rozmowach z niektórymi prezesami podczas mojego pobytu w zakładach mleczarskich, zauważyłem, że producenci wyrobów mleczarskich, potrafią skuteczniej negocjować i wymóc na wielkich sieciach lepsze warunki sprzedaży swoich produktów - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Piotr Laboga z firmy Ecolab.

Trzeba pokreślić, że sieci nie stały się słabsze, ale producenci silniejsi. Zauważyłem, że służby handlowe w mleczarniach szkolą się w negocjacjach. Wiem, że nawet Polska Izba Mleka organizuje szkolenia dotyczących profesjonalnych zasad sprzedaży i widać, że to przynosi efekty. Ludzie z mleczarni potrafią rozmawiać z sieciami. To już nie odbywa się na zasadzie silny-słaby, ale pojawia się element równowagi. Oczywiście do pełnej równowagi jeszcze trochę brakuje, ale wyraźnie zmieniają się proporcje - uważa Piotr Laboga.

Równocześnie podkreśla, że pełna równowaga może nigdy nie nastąpić, ale ta przepaść będzie się systematycznie zmieszała. - Moim zdaniem wzrasta umiejętność negocjowania i równocześnie siła naszych przetwórców, gdyż sieci tego nie pokazują, ale zależy im na tych produktach, które kupują od naszego mleczarstwa - mówi Piotr Laboga.

 

Czytaj także:
Ecolab: Mleczarnie czeka podwyżka środków produkcji

Ekspert: Ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji nie chroni należycie dostawców sieci handlowych  

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • mleczarz 08-11-2011, 18:14:
Haha haha nie mogę haha haha
  • James Dean 08-11-2011, 18:13:
Popieram przedmówców.. żenada. Ja rozumiem rachunki trzeba płacić, kasa potrzebna, ale żeby brać forsę za artykuł sponsorowany to może najpierw warto to przeczytać i zastanowić się czy warto?
  • qrczak 08-11-2011, 09:58:
A co ten od siedmiu boleści "przedstawiciel handlowy od marnej i kosmicznie drogiej chemii" wie o negocjacjach sieciami. Widać że ecolab już zaczął nawet sponsorować swoje artykuły bo żaden szanujący się potral nie zamieszcza takich głupot.

Zobacz wszystkie komentarze (4)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze



POLECAMY W SERWISACH