Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Mleko

EDA debatowała o przyszłości Unii i unijnego mleczarstwa

EDA prowadziła swoją Doroczną Konferencję dot. Polityki Mleczarskiej w Scotland House, z udziałem 150 szefów mleczarskich i ekspertów z Europy i spoza niej.

EDA debatowała o przyszłości Unii i unijnego mleczarstwa
fot. Shutterstock

Na dwa miesiące przed wyborami europejskimi w maju 2019, nasi znakomici wykładowcy debatowali na naszym "krajobrazie Mleczarstwa UE 2019-2024" razem z takimi osobami jak:Barbara Otte-Kinast (Minister Żywności, Rolnictwa i Ochrony Konsumenta, Dolna Saksonia), Tom Tynan(gabinet Komisarza UE Phila Hogana), Matthias Bourdeau (Dyrektor Handlowy Cargill Europe, Środkowy Wschód, Afryka), Valentina Zanetti (Zanetti spa/ współprzewodnicząca „Komitetu Młodych Mleczarzy”ASSOLATTE) i kandydaci na wybory do PE w 2019 r. Max Schulman (Finlandia), Christian Staat (Niemcy) and Bert-Jan Ruissen (Holandia).

Barbara Otte-Kinast, Minister Rolnictwa Dolnej Saksonii, która jest mleczarskim landem nr 1 w Niemczech podkreśliła, że polityka mleczarska powinna uwzględniać wszystkie kraje członkowskie, faworyzując jedność. W innym stwierdzeniu pani minister podkreśliła, że mleko jest częścią zdrowych diet i że ten sektor jest sprawny w adaptowaniu się do wymagań konsumentów. - W Dolnej Saksonii, zainaugurowaliśmy centrum żywieniowe jako część strategii informowania konsumentów o konsumpcji zdrowej żywności – mówiła.

Z kolei Tom Tynan (gabinet Komisarza UE Phila Hogana) przedstawił swój pogląd na nasz Horyzont Mleczarski 2024, sumujący 5 filarów polityki agro-handlowej UE. Jest to usuwanie barier SPS, ekonomiczna dyplomacja, misje handlowe, polityka promocyjna i nasza Wspólna Polityka Rolna – powiedział Tom Tynan.

Matthias Bordeau (Dyrektor Handlowy Cargill Europe, Środkowy Wschód, Afryka) podzielił się spostrzeżeniami o trendach konsumentów w odniesieniu do produktów mlecznych. Matthias pokazał, że produkty mleczne z sukcesem podążają za wieloma trendami konsumenckimi na całym świecie. - Ma to miejsce również w przypadku, gdy chodzi o zrównoważony rozwój jako główny priorytet. Firma Cargill zaobserwowała, że zrównoważony rozwój staje się głównym nurtem, na tym samym poziomie co wartości odżywcze. - Popyt na produkty oznakowane green label będzie motorem dla innowacji, a konsumenci będą skanować informacje na opakowaniach. Biała księga firmy Cargill dot. zmieniającego się światowego rynku mleczarskiego jest dostępna online – dodał.

Valentina Zanetti z Zanetti spa i współprzewodnicząca Komitetu Młodych Włoskich Przedsiębiorców otworzyła konferencje, dzieląc się informacjami dot. wyjątkowego dziedzictwa jakości oraz wartości jej mleczarskiej schedy. Przedstawicielka młodych przedsiębiorców podkreśliła znaczenie promocji i wspierania Jednolitego Rynku. - Według nas młodych przedsiębiorców mamy obowiązek zapewnienia, że Europa będzie nadal otwartą i jednolitą bazą dla naszych ambicji i naszych biznesów - uważa.

- Rolnictwo stanowi kręgosłup Europy. Kluczowe pytanie, na które potrzebujemy odpowiedzi dzisiaj, brzmi: jak znajdziemy przyszłościowy model biznesowy dla producentów rolnych, w którym mogą się oni rozwijać? Jestem zobowiązany znaleźć rozwiązania na poziomie europejskim - uważa Bert-Jan Ruissen z Holandii.

Tłumaczenie materiałów EDA, wykonane przez Krajowe Stowarzyszenie Mleczarzy jest sfinansowane ze środków Funduszu Promocji Mleka.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.212.239.56
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.