Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mleko

Ekomleko z Jasienicy Rosielnej i przebojowa ekorewolucja

Ekorewolucja w Polsce ma może charakter pełzający, ale w odniesieniu do żywności – przebojowy. Także w mleczarstwie, gdzie widać przebudzenie wielkich zakładów i efekt tego na półkach sklepowych lodówek. Ekomleko i przetwory są obecne w sieciach handlowych.

Ekomleko z Jasienicy Rosielnej i przebojowa ekorewolucja
fot. za osm-jasienica-rosielna.pl

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 30-12-2019, 11:09

A zaczęły małe mleczarnie i ekogospodarstwa. Przykładem jest należąca do Stowarzyszenia „Polska Ekologia„ Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Jasienicy Rosielnej, która w 2007 roku zaczęła wytwarzać produkty ekologiczne.

Data ma charakter urzędowy, związany z certyfikacją, ale jak najbardziej naturalne wyroby opuszczały tę spółdzielnię już w okresie założenia - w 1927 roku. Przez 92 lata rozwijała się, umacniała więź z dostawcami, mocno inwestowała, rozważnie współpracowała z bankami i dziś – jak mówią – działając na rynku „rozpycha się między gigantami”. Jest znana nie tylko na Podkarpaciu, ale i sięga poza Polskę. Skoro w okresie międzywojennym piekarnia w Jasienicy Rosielnej eksportowała pieczywo do Amsterdamu i dalej do USA, to dziś nabiał najwyższej jakości z ziemi podkarpackiej z powodzeniem wszędzie znajduje odbiorców. A liczne nagrody i wyróżnienia dla przebojowej spółdzielni są potwierdzeniem, jakie mleczarstwo ma przyszłość.

Jak mówi prezes Spółdzielni Kazimierz Śnieżek, głównym atutem dającym przewagę konkurencyjną jest jej stałe dążenie do innowacyjności i rozbudowy infrastruktury oraz ogromna dbałość o warunki socjalne i atmosferę w zespole. Stały rozwój i inwestycje w innowacje są najważniejszą częścią historii firmy i mają kolosalne znaczenie dla tego, jaką firmą jest dziś Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Jasienicy Rosielnej.

Żeby móc realizować główne hasło spółdzielni „Ten znak – to jakość i smak!”, czyli utrzymać wysoką jakość przy codziennym przerabianiu 50 tys. litrów mleka od 250 dostawców, i żeby każdy z wypuszczanych codziennie 40 artykułów opatrywać tzw. czystą etykietą, trzeba dysponować nowymi rozwiązaniami organizacyjnymi oraz nowoczesnym zapleczem technicznym.

- Inwestujemy zarówno w stałe polepszanie procesu produkcji, jak i w jakość oraz warunki pracy. Kładziemy naciska na działalność laboratoryjną, a konkretnie Laboratorium Oceny Surowca oraz Laboratorium Kontroli Jakości. Każda partia przyjmowanego surowca oraz partia wyprodukowanych wyrobów jest badana w celu sprawdzenia, czy wyroby spełniają określone przepisami wymagania jakościowe. Nasz zarząd podkreśla, że ponoszone nakłady finansowe na unowocześnienie laboratorium mają w końcowym efekcie służyć klientom, ponieważ ostatecznym celem Spółdzielni jest wyprodukowanie zdrowej, a nie tylko bezpiecznej dla konsumenta żywności – mówi Kazimierz Śnieżek.

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.233.219.101
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.