Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ekspert: Marketing produktów mleczarskich nie jest wyjątkowy

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 12-01-2012, 11:58
Ekspert: Marketing produktów mleczarskich nie jest wyjątkowy

Techniki wspomagania sprzedaży produktów mleczarskich w obecnym czasie w dużej mierze są zbieżne z działaniami marketingowymi innych branż - nie tylko spożywczych - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Paweł Gutek, specjalista ds. marketingu OSM Piaski.

Zwraca uwagę, że chętnie wykorzystywana jest reklama w prasie, na bilbordach, ulotkach, w radiu czy w telewizji - choć w tej ostatniej ze względu na koszty dominują branże o zdecydowanie lepszej rentowności niż mleczarstwo.

Producenci nabiału często uczestniczą również w gazetkach promocyjnych, promocjach cenowych itp. Działaniach, które są domeną głównie sprzedawców sieciowych. Zdecydowaną różnicą w odniesieniu do innych wyrobów jest natomiast dużo większy nacisk na tzw. marketing bezpośredni realizowany np. przy użyciu degustacji, stoisk wystawienniczych czy targowych, w które branża mleczarska często się angażuje - mówi Paweł Gutek.

Istotnym jest też fakt krótszych terminów przydatności nabiału w porównaniu z innymi produktami, a co za tym idzie dokładniejszego planowania działań promocyjnych pod względem dystrybucji czy zamówień handlowych - dodaje specjalista ds. marketingu OSM Piaski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • katon 12-01-2012, 16:11:
To chyba przesada nazywać pracownika marketingu w przeciętnej spółdzielni ekspertem! Ale temat jest ważny!

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze



POLECAMY W SERWISACH