Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ekspert: Mleko jest produktem najbardziej promowanym w UE

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 25-08-2011, 10:34
Ekspert: Mleko jest produktem najbardziej promowanym w UE
dr Karol Krajewski

Mleko i produkty mleczarskie należą do największych beneficjentów unijnych programów promocji żywności. W latach 2006-2010 uruchomiono w krajach UE 36 programów dotyczących tej kategorii produktowej na kwotę 56,6 mln Euro, co stanowi 22,8 proc. wszystkich środków wydatkowanych na promocję żywności w tym okresie - powiedział serwisowi portalspozywczy.pl dr Karol Krajewski.

Kolejne miejsce zajmują programy promocyjne dla świeżych owoców i warzyw (17,9 proc.) oraz produktów z chronionymi znakami pochodzenia (7,9 proc.). Także w Polsce programy promujące mleko należą do najliczniejszych, także z uwagi na udział kampanii społecznych w tym zakresie.

System promocji żywności, ustanowiony na początku 2000 r., od początku swojego istnienia podlega regularnemu monitorowaniu formalnemu przez KE poprzez procedury administracyjne, ale i w samej Unii powstają wątpliwości czy to wystarczy. W pierwszych latach wdrażania systemu, współfinansowane przez Unię programy promocyjne uznawano za udane, jeżeli tylko zostały wdrożone zgodnie z planem zawartym w pierwotnym wniosku i nie wymagano żadnej formalnej oceny.

Od 2008 r. ocenę skutków programów przeprowadzana jest obligatoryjnie po zakończeniu programów i wchodzi w skład sprawozdań z ich wykonania. W ocenie tej wykorzystuje się jednak proste wskaźniki, takie jak wskaźnik wykonania budżetu lub zgodność wdrożonego programu z celami zaproponowanymi w projekcie programu. - Nie oddaje to w mojej ocenie najważniejszych osiągnięć programów, a często prowadzi tylko do powierzchownej , formalnej oceny ich efektów. Wymaga to pilnych zmian i sama KE podjęła stosowne działania sugerując , aby od 2010 r. oceny te były przeprowadzane przez niezależne organy oceny. Ale jak sądzę na obecnym etapie rozwoju rynku żywności to już nie wystarczy - mówi Karol Krajewski.

Czytaj także:
Unia wzywa do debaty o promocji żywności Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 746) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH