Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ekspert: Nie bada się efektywności działań promocyjnych

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 26-08-2011, 10:57
Ekspert: Nie bada się efektywności działań promocyjnych
dr Karol Krajewski

Mimo analizy poniesionych na kampanie nakładów i przewidzianych procedurami ocen agencji badawczych posttestowych, nadal nie ma odpowiedzi jakie korzyści oraz ile z wyłożonych obligatoryjnie przez dostawców mleka pieniędzy na kampanię odzyskują oni np. w wyższej cenie mleka ze skupu, będącej efektem zwiększenia popytu na produkty mleczarskie - powiedział serwisowi portalspozywczy.pl dr Karol Krajewski.

Nie ma też jednoznacznej odpowiedzi jak zmienił się w ocenie konsumentów wizerunek mleka w wyniku akcji promocyjnej, mimo prowadzenia tych obowiązkowych, kontrolnych badań przez realizatorów kampanii.

Sprawa jest trudna i niejednoznaczna. Zapewne i w tym kontekście swoje wątpliwości przedstawia KE stawiając w „Zielonej Księdze"16 pytań do uczestników tego procesu. Czas fragmentarycznych i okazyjnych badań już minął, a przy coraz większych środkach publicznych (unijnych i krajowych) oraz co ważniejsze prywatnych (rolników, przetwórców) przeznaczanych na ten cel, w mojej ocenie należy wykorzystać podejście systemowe i opracować kompleksowe rozwiązanie monitorowania procesów działań promocyjnych i ich efektów w szerokiej płaszczyźnie spodziewanych obszarów i skutków.

Wymaga to stworzenia zespołów badawczych ze sfery nauki, agencji marketingowych, samej Agencji Rynku Rolnego i oczywiście środowisk finansujących procesy promocji żywności. Tylko takie konsorcjum naukowo- wdrożeniowe jest w stanie opracować wiarygodny model monitorowania efektów i korzyści tych procesów i odpowiedzieć na pytania, które już dzisiaj stawiają np. producenci mleka. Co ważne ARR sprzyja takiemu działaniu, a nawet inspiruje rozwiązania merytoryczne, bo nie ma co ukrywać czas rozliczeń już nadchodzi, a dalsze uwalnianie rynku żywnościowego w ramach WPR jeszcze przyśpieszy te procesy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 784) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 268)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH