Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mleko

Ekspert: Nowe wersje standardów jakości nie wpłynęły na koszty autytów

Koszty nie zmieniły się znacząco w stosunku do poprzednich wersji, natomiast pojawiły się nowe możliwości certyfikacji. W standardzie BRC wprowadzono możliwość certyfikacji niezapowiedzianej, audytu bez ustalonego dokładnego terminu, natomiast w IFS możliwość certyfikacji wielozakładowej. To oczywiście ma wpływ na koszty - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Mieczysław Marek Obiedziński, Manager TÜV SÜD Akademia oraz Food Business Service Auditor TÜV.

Ekspert: Nowe wersje standardów jakości nie wpłynęły na koszty autytów
Mieczysław Marek Obiedziński, Manager TÜV SÜD Akademia oraz Food Business Service Auditor TÜV

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 12-04-2012, 14:19

Koszty certyfikacji wyliczane są indywidualnie na podstawie zapytania ofertowego. Przy przygotowaniu oferty certyfikującej na jej koszty wpływają ilość rodzaje i ilość produktów, pracowników, wielkość zakładu czy ilość linii technologicznych.

BRC Food wersja 6 została opublikowana w lipcu 2011 i jej wymagania obowiązują od 1 stycznia 2012 roku, to znaczy certyfikacja od tej daty prowadzona jest tylko na zgodność z wymaganiami BRC Food 6. Standard  IFS Food wersja 6 ukazała się na początku roku, a jego wymagania będą obowiązkowe od 1 lipca 2012.

Każdy standard czy norma w określonych odstępach czasu przechodzi przegląd oceniający czy wymagania są aktualne do potrzeb rynku. Nie mniej można się spodziewać zmian w normach, ale też ewolucji nowych np. certyfikacji FSSC 22000, połączenia wymagania normy ISO 22000 z szczegółowymi wymaganiami GMP/GHP opisanych w specyfikacjach technicznych takich jak PAS 220 dla produkcji żywności. Została ona zatwierdzona przez GFSI (Global Food Safety Initiative). Organizację skupiającą producentów, ekspertów, jednostki certyfikujące oraz firmy handlowe na równi z standardami IFS/BRC.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

systemy jakości RSS ALERT    /    certyfikacja RSS ALERT    /    IFS RSS ALERT    /    BRC RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Michał 2015-03-22 14:46:30
    Owszem wycena i koszty są wysokie. Zwłaszcza, że audyt sam w sobie ma swój cel. Podstawą jest zapłata za wykonana pracę. Jak to się ma do jakości handlowej produktów? W większości przypadków firmy certyfikujące nie umieszczają na stronach internetowych informacji na temat firm którym wstrzymano certyfikat nawet jak są to duże naruszenia. Sama idea systemów jakości sprowadza się do pieniędzy. Jeśli nie przepuścimy dziś firmy i nie damy certyfikatu to pojawi się następna być może tańsza i wtedy dowiemy się, że taki audyt przeszła. Są firmy które mają certyfikaty których produkty, otoczenie zakładu pozostawia wile do życzenia. Zapytać by warto jakim cudem posiadają certyfikat? Standardy higieniczne nie mają się do rzeczywistości. Odbiorcy jedynie potrzebują dokumentu w postaci papierka.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.233.215.231
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
iii

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.