REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Ekspert o eksporcie polskich firm do Chin

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 13-06-2013, 12:55
Ekspert o eksporcie polskich firm do Chin

Chiny są niewyobrażalnie wielkim rynkiem. Jednak aby odnieść tam sukces trzeba być przygotowanym, gdyż polskie wyobrażenie o Państwie Środka jest nieadekwatne do obecnej rzeczywistości. - Są tylko dwie polskie dziedziny, które mają jakąkolwiek szansę na chińskie marzenie: to żywność i ewentualnie edukacja - powiedział podczas II Kongresu Branży Mleczarskiej Antoni Roszczuk, przedsiębiorca zajmujący się eksportem do Chin.

REKLAMA

Podczas debaty na temat eksportu polskich produktów mleczarskich, podkreślał, że Chińczycy są społeczeństwem bardzo pragmatycznym i komercyjnym, w dobrym znaczeniu tego słowa. - Szczególnie nowa chińska klasa średnia (około 300 milionów osób) ceni sobie nie tylko luksus i najwyższą jakość towarów i usług, ale musi być przekonana, że dany zakup podkreśla ich wysoką pozycję społeczną, jest dobrą inwestycją - mówił Roszczuk.

Poruszył także kwestie finansowe. - Mimo, iż według moich szacunków wydano ze środków podatnika, czyli pieniądze budżetowe, środki unijne i własne przedsiębiorców, w ostatnich latach około 200 milionów złotych na akcje promocyjne w Chinach, to są to pieniądze całkowicie wyrzucone w błoto, zmarnowane. Praktycznie żadna polska firma, żaden polski produkt nie zaistniał w Chinach. Jednocześnie koszt ustawienia firmy i produktu na rynku chińskim, to wydatek rządu od 1 do 3 milionów złotych. Licząc statystycznie, mogło już zaistnieć 100 polskich firm i marek w Państwie Środka - mówił.

Jego zdaniem, problemem podstawowym jest arogancja i niewiedza polskich przedsiębiorców. - Traktują Chiny, z dotychczas nieznanych mi powodów, jako Eldorado z bandą naiwniaków, którzy kupią wszystko, byle jakiej polskiej jakości za ciężkie pieniądze. Chociaż, wiele produktów spożywczych, przemysłowych i konsumpcyjnych z Polski tam jest. Jako produkt „Made in Germany" - zauważa Antoni Roszczuk.

Do Chin trzeba ruszyć super przygotowanym. Warunki są tylko trzy: produkt najwyższej jakości i strategiczny plan marketingu na pierwsze 5 lat, rozsądny budżet oraz wytrwałość i cierpliwość. - Podróżowanie na różne targi, misje to bezsensowne wycieczki. Pozyskanie partnera w Chinach wymaga wiedzy, totalnego przygotowania i wytrwałości, a przede wszystkim planu, który zachwyci przyszłych chińskich partnerów i handlowców. - Osobiście pilotuję chińskie debiuty kilku liderów rynku spożywczego z Polski. Są to duże firmy, z obszernym portfolio, budżetem. Wejście przygotowywane jest przez mój zespół polsko-chiński i od ponad roku wnikliwie badane są wszystkie elementy marketingu w Chinach : modele prawne, modele sprzedaży, inwestycji i na koniec preferencje konsumentów z precyzyjnie określonych grup docelowych, a więc nawet kolor opakowań cukierków, czy wielkość czcionki na tych papierkach - mówił Antoni Roszczuk.

Podkreślał, że nowa chińska klasa średnia oczekuje i zapłaci za towary i usługi, jeśli będzie całkowicie przekonana, że nasze produkty i usługi są super jakości, są ekologiczne, z Europy i oferują im jakąś wartość dodaną.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • dziekuje 14-06-2013, 16:51:
Artykuł sponsorowany.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (11 967) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH