REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Ekspert o promocji produktów mleczarskich

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 28-03-2012, 15:12
Ekspert o promocji produktów mleczarskich

Budżet na promocję produktów takich, jak np. jogurty Jogobella, warunkuje wiele czynników. Wydatki na kampanię lokalną będą z pewnością niższe od działań na rynku ogólnopolskim. Podstawowym czynnikiem decydującym o wielkości budżetu jest cel kampanii, jaki ma być osiągnięty w założonym czasie - powiedziała serwisowi portalspożywczy.pl Agnieszka Wichowska, szef Zespołu Obsługi Klienta w domu mediowym Carat Polska.

REKLAMA

Na bardzo konkurencyjnym rynku, jakim jest FMCG, ważne jest, by z jednej strony trafić w upodobania i potrzeby konsumentów, a z drugiej wyróżnić się na tle konkurencji. Z tego względu szerokiej komunikacji w mediach tradycyjnych, towarzyszą często niestandardowe działania i formy reklamowe, które dodatkowo budują świadomość marki i wzmacniają jej wizerunek wśród konsumentów. W rezultacie dobra kampania to ta, która realizuje założone cele, np. poziom świadomości marki czy też wielkość sprzedaży i gwarantuje zwrot z inwestycji.

Na dzisiejszym, niezwykle dynamicznym rynku FMCG, prawdopodobieństwo tego, że świetny produkt wypromuje się sam, jest niskie. Wejście na rynek ogólnopolski wymaga budowania komunikacji skierowanej do masowej publiczności, tym samym szerokich działań reklamowych i sprzedażowych.

Skuteczne działania promocyjne nie muszą być jednoznacznie kojarzone z dużym budżetem. Efektywność działań promocyjnych zależy od doskonałej znajomości rynku i konsumenta, umiejętności skutecznego dotarcia z przekazem i zaangażowania konsumenta w dialog z marką,. Oczywiście łatwiej powiedzieć niż zrobić. Okazuje się, że wbrew pozorom nie jest to łatwe zadanie. Podejście takie wymaga nie tylko dobrego zaplecza badawczego i narzędzi ale przede wszystkim doświadczenia w obserwacji i wyciąganiu wniosków z zachowań konsumentów, ich reakcji na różne czynniki, w tym np. na nowe opakowania, cenę czy reklamę konkurencji. Oprócz tych klasycznych parametrów marketingowych analizujemy również inne aspekty, np. rodzaj i intensywność dyskusji w sieci na temat marek pomiędzy konsumentami. Bez względu na typ kampanii i jej budżet warsztat planera pozostaje równie skomplikowany, różnią się jedynie narzędzia służące realizacji strategii komunikacji.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (23 371) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH