Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ekspert o specyfice marketingu świeżych produktów mlecznych

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 21-05-2014, 14:35
Ekspert o specyfice marketingu świeżych produktów mlecznych
Andrzej Łojewski, Kierownik Grupy Marek, Danone /fot. Danone

Marketing świeżych produktów mlecznych to kategoria szczególna i niezmiernie wymagająca dla marketera - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Andrzej Łojewski, Kierownik Grupy Marek, Danone.

Dzieje się tak z co najmniej kilku powodów. Jak mówi, najważniejsza jest szybkość i elastyczność. - Krótka data przydatności do spożycia produktów i szybka rotacja powodują, że jest to ekstremalnie szybki biznes, w którym plany zmieniają się bardzo często - trzeba być zdolnym do reakcji na działania konkurencji czasem nawet w ciągu tygodnia. Również informacja zwrotna z rynku odnośnie tego czy zaplanowane działania odnoszą skutek, jest bardzo szybka - najczęściej już po paru tygodniach wiemy czy dany produkt lub kampania reklamowa działa zgodnie z założeniami. Jeśli nie, należy podjąć szybkie działania korygujące - tłumaczy Andrzej Łojewski.

Kolejną sprawą, na jaką zwraca uwagę, jest częstotliwość komunikacji z konsumentami. - W naszej kategorii decyzje zakupowe są podejmowane każdego dnia, konsumenci nie tworzą zapasów, również z racji krótkiej daty ważności - mówi Łojewski. Decyzje zakupowe podejmowane są codziennie na nowo, a do tego lojalność w stosunku do marek i produktów w kategorii świeżych produktów mlecznych jest relatywnie niska. Stąd działania marketingowe przypominające o naszych produktach i zachęcające do ich zakupu również muszą być prowadzone praktycznie bez przerwy. - Walka o kupującego toczy się każdego dnia na nowo - zaznacza.

Jednym z ważniejszych elementów 4P w omawianej kategorii jest dystrybucja (place). Z racji wspomnianej niskiej lojalności i dużej zastępowalności między produktami bardzo ważne jest bycie obecnym w maksymalnej liczbie sklepów. W przypadku braku danego produktu na półce, kupujący często sięgnie po prostu po podobny produkt konkurencyjny. Mało jest marek silnych na tyle, że w przypadku ich braku na półce kupujący zrezygnuje z zakupu w punkcie, w którym przebywa i poszuka ulubionego produktu w innym sklepie.

Równie istotną sprawą jest masowość komunikacji. - Produkty mleczne są używane w prawie każdym gospodarstwie domowym, więc w komunikacji dobrze sprawdzają się narzędzia najbardziej efektywnie budujące szeroki zasięg. Stąd niezmienna dominacja telewizji jako medium, mimo ciągłego rozwoju mediów alternatywnych - mówi Andrzej Łojewski.

Zaznacza, że powyższe sprawy dotyczą specyfiki marketingu w świeżych produktach mlecznych, nie zaś całego nabiału.

Podobał się artykuł? Podziel się!

CENY HURTOWE

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 381) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH