Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mleko

Ekspert o zmianach w standardach IFS i BRC

Nowa wersja standardu BRC ma na celu przede wszystkim udoskonalenie procesu przeprowadzania audytów - powiedziała serwisowi portalspożywczy.pl Małgorzata Kręcka, Kierownik Sekcji Systemów Zarządzania w Przemyśle Spożywczym TÜV Rheinland Polska.

Ekspert o zmianach w standardach IFS i BRC
Małgorzata Kręcka, Kierownik Sekcji Systemów Zarządzania w Przemyśle Spożywczym TÜV Rheinland Polska

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 26-01-2012, 13:46

Postanowienia nowej wersji normy BRC mówią o: lepszym rozplanowaniu czasu audytu pomiędzy wizytowaniem zakładu a przeglądem dokumentacji, z naciskiem na audytowanie dobrych praktyk produkcyjnych - tutaj już jasno jest powiedziane, że audytor więcej czasu ma poświęcić na sprawdzenie takich aspektów jak: wdrożenie procedur w zakładzie, nadzór nad szkoleniami pracowników, stosowane praktyki w pracy, warunki pracy i higieny, niż na przegląd dokumentacji, zapewnieniu spójności wyników audytów, tak, aby przyznane oceny rzeczywiście odzwierciedlały standardy zakładów, a także wartościowym, konkretnym raportowaniu wyników audytu.

Ponieważ dotychczas mało przedsiębiorstw korzystało z dobrowolnej opcji poddania się audytowi całkowicie niezapowiedzianemu, w nowym wydaniu standardu wprowadzono dodatkową możliwość wyboru audytu niezapowiedzianego przeprowadzanego w dwóch etapach: 1 część niezapowiedziana obejmująca operacje zakładowe i dobrą praktykę produkcyjną oraz 2 część, którą stanowi audyt zaplanowany obejmujący ocenę dokumentacji systemowej. Firmy, które pomyślnie przejdą audyt niezapowiedziany zostaną wyróżnione oceną A+, B+, C+ w zależności od stopnia spełnienia wymagań.

Jeśli chodzi o same wymagania dla certyfikowanych organizacji, podczas ich przeglądu skupiono się raczej na ich wyjaśnieniu i uproszczeniu, a nie na zmienianiu. Generalnie ilość wymagań została zredukowana, ale poszerzone zostały sekcje standardu dotyczące nadzoru nad ciałami obcymi, utrzymania czystości i higieny oraz alergenów.

Wymagania dotyczące systemu zarządzania bezpieczeństwem żywności - HACCP w zasadzie nie zostały zmienione. Dodano tylko wymaganie dokumentowania i weryfikowania programów wstępnych. W kwestii audytów wewnętrznych włączono konieczność audytowania procesów i środowiska, w celu zwrócenia uwagi na środowisko, w którym realizowane są procesy. Większą uwagę zwrócono także na monitorowania dostawców surowców i ocenę samych surowców.

W procesie certyfikacji większy nacisk będzie kładziony na identyfikację i eliminowanie źródłowej przyczyny niezgodności wykrytej podczas audytu, a nie tylko na skorygowaniu odkrytego błędu. W przypadku działań korygujących i reklamacji należy określić źródłową przyczynę niezgodności.

więcej informacji:

Małgorzata Kręcka RSS ALERT    /    TUV Rheinland RSS ALERT    /    certyfikacja RSS ALERT    /    IFS RSS ALERT    /    BRC RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • qwertowiec 2012-01-31 08:54:59
    Ach te artykuły sponsorowane... Laik widzi, że nie zmieniło się zasadniczo nic. Ludziom z branży pozostanie tylko porechotać nad tą mało subtelną reklamą czy jak kto woli promowaniem siebie :)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.232.125.29
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
iii

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.