Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Mleko

Ekspert: Rok 2011 będzie dobry dla mleczarstwa

Rok 2011 nie powinien być zły dla sektora mleczarskiego z kilku powodów wewnętrznych i dobrej sytuacji światowej na rynku mleczarskim - powiedział serwisowi portalspozywczy.pl Karol Krajewski.

Ekspert: Rok 2011 będzie dobry dla mleczarstwa

Jego zdaniem, ceny mleka surowego w skupie powinny być na umiarkowanym poziomie i nie należy się liczyć z gwałtownymi skokami cen a co najważniejsze można prognozować ich stabilny poziom, jeśli oczywiście nie wystąpią jakieś katastrofalne zmiany pogodowe w okresie lata. - Stabilizacja cen będzie oddziaływać na stabilne planowanie produkcji i cen w przetwórstwie oraz na trudnym rynku mleczarskim z tytułu silnego oddziaływania podwyższonego VAT, wyższych cen energii i ogólnie wyższych cen żywności ( o 10-15%), co będzie stabilizowało ceny na produkty mleczarskie na niskim poziomie (mimo prób ich podwyższenia na początku roku), z uwagi na działanie innych cen produktów żywnościowych (jako substytutów) oraz zubożenia konsumentów - mówi Karol Krajewski.

Stabilizacja cen skupu mleka da możliwość spokojniejszego planowania produkcji w wysokozainwestowanych i obciążonych kredytami gospodarstwach rolnych, ale niezbyt wysokie ceny mleka będą budzić naciski na ich podwyższenie, szczególnie w mniejszych spółdzielniach, gdzie nie ma już rezerw z innych źródeł przychodu, szczególnie z rynku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Karol Krajewski RSS ALERT    /    mleczarstwo RSS ALERT    /    VAT RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.90.45.27
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.