Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ekspert: Sprzedaż galanterii mlecznej w sieciach handlowych będzie rosła

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 11-07-2012, 12:09
Ekspert: Sprzedaż galanterii mlecznej w sieciach handlowych będzie rosła

Jeżeli chodzi o galanterię i możliwości sprzedaży w sieciach handlowych na terenie naszego kraju istnieje tendencja wzrostowa dla tego typu produktów. Przykładem może być największa sieć dystrybucyjna Biedronka, która zaczyna coraz bardziej przyjaźnie spoglądać na drobnych, lokalnych producentów, dla których wzrosła szansa sprzedaży np. napojów fermentowanych i śmietany poprzez ten kanał - powiedział w rozmowie z serwisem portalspożywczy.pl dr inż. Jarosław Kowalik, Katedra Mleczarstwa i Zarządzania Jakością, Wydział Nauki o Żywności, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie.

Dodatkowym bodźcem do działania w zakresie współpracy sieci handlowych i małych, lokalnych zakładów powinny być dane GUS, które podają, że w ciągu ostatnich kilku lat mocno wzrosła w Polsce produkcja i spożycie jogurtu oraz mleka spożywczego.

Coraz większego znaczenia dla tej tendencji nabiera również promocja pod hasłem „Stawiam na mleko"(dofinansowanie z UE, Funduszu Promocji Mleczarstwa) i uświadamianie o korzyściach ze spożycia mleka i przetworów mleczarskich w najmłodszej, wczesnoszkolnej grupie konsumentów. Takie działania mogą przyczynić się w niedalekiej przyszłości do sięgania na półki sklepowe po różnorodne produkty mleczarskie zaprojektowane z myślą o podejmowaniu decyzji zakupowych przez dzieci i młodzież.

Konsolidacja zakładów mleczarskich w aspekcie logistyki i form dystrybucji, na pewno będzie ciągle tematem aktualnym i pożądanym podczas rozmów w „świecie mleczarskim". Koncentracja zakładów pozwoli głównie na swobodniejsze wejście w kanały dystrybucyjne sieci handlowych i zgodnie z tendencją wzrostową spożycia produktów galanteryjnych będzie działaniem nieuniknionym i trudnym do wyhamowania.

Dodatkową szansą ekspansji produktów masowych jest to, że zmodernizowane zakłady w Polsce mają coraz większe możliwości produkcyjne, szczególnie serów świeżych niedojrzewających i twarogów, ze względu na ich higieniczną i zautomatyzowaną technikę pakowania w atmosferze gazów obojętnych, która wydłużyła do kilku tygodni termin przydatności do spożycia. Eksport serów w 2011 roku wyniósł ponad 150 tys. ton przy wyższej cenie niż w roku 2010., jak wynika z danych(FAMMU/FAPA.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 087) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH