Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mleko

Ekspert: Wysokie ceny nabiału ograniczają spożycie

Ceny artykułów mleczarskich powinny być niższe. Przez złą politykę cenową zarówno producentów jak i handlu w Polsce jest zbyt niskie spożycie mleka i jego przetworów - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Prof. dr hab. inż. Arnold Reps, Wydział Nauki o Żywności, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie.

Ekspert: Wysokie ceny nabiału ograniczają spożycie
Prof. Arnold Reps, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 28-01-2011, 11:17

Profesor podkreśla, że średnie spożycie mleka na zachodzie Europy wynosi ok. trzystu litrów na osobę, gdy tymczasem w Polsce zaledwie 180 litrów na osobę. - To oznacza, że jest jeszcze duży potencjał wzrostu, tylko trzeba go odpowiednio wykorzystać. Można to zrobić poprzez obniżenie cen. Ich poziom jest zbyt wysoki jak na możliwości polskiego społeczeństwa - uważa prof. Arnold Reps.

- Nasze mleczarstwo jest bardzo nowoczesne, a co ważniejsze ma doskonałych specjalistów. Gdyby całą branżę mleczarską potraktować jako jedność, to była by w pierwszej dziesiątce globalnych graczy na świecie - zauważa prof. Reps, który wskazuje na konieczność konsolidacji naszego mleczarstwa lub przynajmniej ścisłej współpracy.

Jako element hamujący te procesy, wskazuje przede wszystkim czynnik ludzki. - Konsolidacja lub ścisła współpraca byłaby korzystna dla mleczarni, które miałyby mocniejszą pozycję w negocjacjach z sieciami handlowymi, dla rolników, gdyż otrzymywaliby wyższe ceny za mleko, a także dla konsumentów - uważa prof. Reps.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Arnold Reps RSS ALERT    /    Uniwersytet Warmińsko-Mazurski RSS ALERT    /    mleczarstwo RSS ALERT    /    ceny produktów mleczarskich RSS ALERT    /    konsolidacja mleczarstwa RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • abc 2011-01-31 12:05:39
    \"Szklanka jest do połowy pełna, czy do połowy pusta\"? Oto jest filozoficzne pytanie. To ceny są zbyt wysokie czy może siła nabywcza konsumentów zbyt niska? Może trzeba podnieść siłę nabywczą konsumentów i to nie jej uśredniony poziom a najniższy? Bo to Ci na dole skali mogą jeszcze więcej spożyć (często są po prostu niedożywieni - o tym świadczy statystyczny poziom ubóstwa), góra skali jest syta i więcej nie spożyje bo kieruje się zasadami utrzymania szczupłej linii i kondycji (chyba, że zmieni się zastosowanie np. zamiast spożywać mleko można w nim....) Najwyższy czas zacząć o tym mówić. Może to nie zła polityka cenowa a polityka dochodowa ludności?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.226.175.101
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.