Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Elopak: Funkcjonalność opakowań ma wyraźny wpływ na sprzedaż

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 24-07-2012, 10:09
Elopak: Funkcjonalność opakowań ma wyraźny wpływ na sprzedaż
Piotr Leowski, członek zarządu Elopak SA.

Wszelkie innowacje mające na celu poprawę funkcjonalności opakowań mają wyraźny wpływ na sprzedaż. Z wielu badań jakościowych, które wykonaliśmy, wynika, że konsumenci prezentują znacznie mniejszą chęć zakupu produktów w opakowaniach o gorszej funkcjonalności, a znacznie większą chęć ponownego zakupu tych samych produktów w opakowaniach o lepszej funkcjonalności - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Piotr Leowski, członek zarządu Elopak SA.

Jako przykłady funkcjonalności można przytoczyć takie czynności jak łatwe pierwsze otwarcie opakowania i zamykanie i tak samo łatwe ponowne otwieranie, przenoszenie, wyjmowanie/wylewanie produktu, przetrzymywanie itp. Badania jednocześnie pokazują, że negatywne doświadczenia z tym związane mogą wpłynąć bardziej na sprzedaż niż pozytywne opinie.

Zwraca także uwagę na znaczenie opakowania w komunikacji z konsumentami. -W czasach kiedy coraz trudniej promować produkty poprzez tradycyjne narzędzia ATL i BTL, opakowanie jako narzędzie komunikacji z konsumentem zyskuje na znaczeniu. Opakowanie w sposób atrakcyjny musi informować o produkcie jednocześnie zachęcać konsumenta do zakupu. Opakowanie w miejscu sprzedaży, gdzie konsument spotyka się produktem, często po raz pierwszy, jest również nośnikiem reklamy. Istotne jest więc, aby opakowanie dawało duże możliwości w tym zakresie np. poprzez zastosowanie druku wzoru graficznego na całej swojej powierzchni przy pomocy nowoczesnych technik drukarskich - mówi Piotr Leowski.

We wszystkich krajach europejskich coraz częściej poruszanym tematem zarówno przez legislatorów jaki i przez partnerów handlowych jest ochrona środowiska i zrównoważony rozwój. Szczególnie w krajach rozwiniętych i rozwijających się istotnie zwiększa się liczba konsumentów, dla których tematy środowiskowe i etyczne zyskują na znaczeniu. Np. Tesco w Anglii jako pierwsza sieć wprowadziła na opakowaniach obowiązkowe oznaczenie „Carbon Footprint", czyli informację o ilości wytwarzanych gazów cieplarnianych w czasie produkcji i dystrybucji oferowanych przez sieć podstawowych produktów. Opakowania kartonowe do płynnej żywności takie jak np kartoniki produkowane przez Elopak to opakowania produkowane przede wszystkim z surowca odnawialnego, które podlegają recyclingowi. Ponadto są to opakowania kosztowo efektywne w logistyce, co w połączeniu z przyjazną dla środowiska produkcją oraz możliwością recyclingu stanowi o dużych walorach ekologicznych.

W przypadku produktów spożywczych podstawowym zadaniem opakowania jest ochrona produktu przed zewnętrznymi czynnikami wpływającymi na ich jakość. Opakowanie powinno w odpowiedni sposób, w zależności od produktu spożywczego, chronić produkt przed wpływem takich czynników jak na przykład powietrze i światło. Stosowanie opakowań o odpowiedniej barierowości pomaga utrzymać walory smakowe i jakościowe produktów w okresie przydatności do spożycia. Takie opakowania pozwalają również na wydłużenie terminów przydatności tym samym wpływając na atrakcyjność produktów dla dystrybutorów i konsumentów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 640) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.