REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Elopak: Funkcjonalność opakowań ma wyraźny wpływ na sprzedaż

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 24-07-2012, 10:09
Elopak: Funkcjonalność opakowań ma wyraźny wpływ na sprzedaż
Piotr Leowski, członek zarządu Elopak SA.

Wszelkie innowacje mające na celu poprawę funkcjonalności opakowań mają wyraźny wpływ na sprzedaż. Z wielu badań jakościowych, które wykonaliśmy, wynika, że konsumenci prezentują znacznie mniejszą chęć zakupu produktów w opakowaniach o gorszej funkcjonalności, a znacznie większą chęć ponownego zakupu tych samych produktów w opakowaniach o lepszej funkcjonalności - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Piotr Leowski, członek zarządu Elopak SA.

REKLAMA

Jako przykłady funkcjonalności można przytoczyć takie czynności jak łatwe pierwsze otwarcie opakowania i zamykanie i tak samo łatwe ponowne otwieranie, przenoszenie, wyjmowanie/wylewanie produktu, przetrzymywanie itp. Badania jednocześnie pokazują, że negatywne doświadczenia z tym związane mogą wpłynąć bardziej na sprzedaż niż pozytywne opinie.

Zwraca także uwagę na znaczenie opakowania w komunikacji z konsumentami. -W czasach kiedy coraz trudniej promować produkty poprzez tradycyjne narzędzia ATL i BTL, opakowanie jako narzędzie komunikacji z konsumentem zyskuje na znaczeniu. Opakowanie w sposób atrakcyjny musi informować o produkcie jednocześnie zachęcać konsumenta do zakupu. Opakowanie w miejscu sprzedaży, gdzie konsument spotyka się produktem, często po raz pierwszy, jest również nośnikiem reklamy. Istotne jest więc, aby opakowanie dawało duże możliwości w tym zakresie np. poprzez zastosowanie druku wzoru graficznego na całej swojej powierzchni przy pomocy nowoczesnych technik drukarskich - mówi Piotr Leowski.

We wszystkich krajach europejskich coraz częściej poruszanym tematem zarówno przez legislatorów jaki i przez partnerów handlowych jest ochrona środowiska i zrównoważony rozwój. Szczególnie w krajach rozwiniętych i rozwijających się istotnie zwiększa się liczba konsumentów, dla których tematy środowiskowe i etyczne zyskują na znaczeniu. Np. Tesco w Anglii jako pierwsza sieć wprowadziła na opakowaniach obowiązkowe oznaczenie „Carbon Footprint", czyli informację o ilości wytwarzanych gazów cieplarnianych w czasie produkcji i dystrybucji oferowanych przez sieć podstawowych produktów. Opakowania kartonowe do płynnej żywności takie jak np kartoniki produkowane przez Elopak to opakowania produkowane przede wszystkim z surowca odnawialnego, które podlegają recyclingowi. Ponadto są to opakowania kosztowo efektywne w logistyce, co w połączeniu z przyjazną dla środowiska produkcją oraz możliwością recyclingu stanowi o dużych walorach ekologicznych.

W przypadku produktów spożywczych podstawowym zadaniem opakowania jest ochrona produktu przed zewnętrznymi czynnikami wpływającymi na ich jakość. Opakowanie powinno w odpowiedni sposób, w zależności od produktu spożywczego, chronić produkt przed wpływem takich czynników jak na przykład powietrze i światło. Stosowanie opakowań o odpowiedniej barierowości pomaga utrzymać walory smakowe i jakościowe produktów w okresie przydatności do spożycia. Takie opakowania pozwalają również na wydłużenie terminów przydatności tym samym wpływając na atrakcyjność produktów dla dystrybutorów i konsumentów.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (22 870) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH