Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Firmy paszowe dostosowują się do oczekiwań mleczarni

  • Autor: portalspożywczy.pl
  • Data: 22-05-2017, 12:58
Firmy paszowe dostosowują się do oczekiwań mleczarni
Fot. Fotolia

Kolejne polskie mleczarnie rozpoczęły produkcję mleka i produktów non GMO. Jest to odpowiedź na trend konsumencki i nowe wymagania sieci handlowych. Choć ustawa paszowa wchodzi w życie dopiero w 2019 r., już dziś polscy hodowcy muszą przestawiać się na pasze bez komponentów modyfikowanych genetycznie, by sprostać wymaganiom mleczarni.

Trend nGMO umacnia się na całym świecie. Globalny rynek żywności bez GMO ma urosnąć o ponad 16 proc. w latach 2017-2021. Szacuje się, że jeszcze w tym roku połowa produktów mlecznych w Niemczech może zyskać oznaczenie „wolne od modyfikacji”. Również polskie mleczarnie coraz częściej decydują się na produkcję „z mleka pochodzącego od krów karmionych paszami bez GMO”. Pierwszą z nich była Spółdzielnia Mleczarska w Piątnicy, następnie dołączyły do niej m.in. Hochland Polska, Polmlek. Spółdzielcza Mleczarnia Spomlek z Radzynia Podlaskiego oraz Spółdzielnia Mleczarska Mlekpol.

Trend non GMO wiąże się z dużymi zmianami w łańcuchu produkcyjnym. Dotyczą one zarówno hodowców i producentów pasz. Dla tych pierwszych dużym wyzwaniem jest konieczność wyeliminowania modyfikowanej śruty sojowej z dawki paszowej. Jej alternatywa, tzw. soja NGMO, jest droższa o ponad 400 zł za tonę. Pomocne mogą być gotowe rozwiązania paszowe, które dla ich producentów są z jednej strony wyzwaniem, a z drugiej – impulsem do rozwoju oferty. Analitycy prognozują, że w latach 2017-2021 globalny rynek pasz dla zwierząt bez GMO może wzrosnąć o ponad 7 proc.

Wielu hodowców, którzy stosują w swoich gospodarstwach pasze nGMO zauważa zwiększenie produkcji mleka. - Są to hodowcy, którzy do żywienia podchodzą profesjonalnie, wykorzystując wiedzę i doświadczenie doradców żywieniowych w bilansowaniu dawek pokarmowych. Odgrywa ono istotną rolę i hodowcy coraz bardziej to zauważają. Doradcy żywieniowi De Heus wspierają hodowców swoim wieloletnim doświadczeniem we właściwym bilansowaniu dawek, czego efekty widać w postaci zwiększenia zysków z produkcji – mówi Wiesław Płecki, kierownik produktu ds. bydła De Heus.

- Wzrost produkcji mleka zauważalny jest w gospodarstwach, które korzystają z mieszanek paszowych. W przeciwieństwie do surowców wyróżniają się one stabilnymi parametrami pokarmowymi – dodaje.

Firma De Heus rozpoczęła produkcję pasz non GMO w 2016 roku. Linia Optimlek to oferta produktów bez GMO, produkowanych w oparciu o system kontroli. Zapewnia on pełne bezpieczeństwo. Linia zawiera produkty żywieniowe dla poszczególnych grup produkcyjnych bydła – cieląt, krów i opasów. Produkty są sprawdzone na fermach wolnych od GMO, a ich droga z wytwórni do gospodarstw odbywa się specjalnym, dedykowanym transportem, aby uniknąć ryzyka zanieczyszczenia paszą z surowcami modyfikowanymi. Komory paszowozów są czyszczone przed każ­dym załadunkiem pasz Optimlek.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 606) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.