Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Mleko

FRSiH 2018: Mleczarnie w pogoni za trendami (relacja+zdjęcia)

O innowacjach, mleku bez laktozy oraz o komunikacji z konsumentami dyskutowaliśmy w trakcie debaty zatytułowanej „Mleczarnie w pogoni za trendami ” podczas XI Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

FRSiH 2018: Mleczarnie w pogoni za trendami (relacja+zdjęcia)
fot.PTWP

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 16-11-2018, 12:56

Debata rozpoczęła się od próby zdefiniowania czym jest innowacja. - Innowacje z jednej strony są napędzane wymogami rynku i konsumentów, a z drugiej kreatywnością i inwencji osób pracujących w przemyśle i nauce. Innowacje te dotyczą wszystkich obszarów zarówno produkcji i przetwórstwa mleka, organizacja produkcji, technologii – mówił prof. dr hab. Andrzej Babuchowski, Prezes Instytutu Innowacji Przemysłu Mleczarskiego.

- Jeżeli odniesiemy się tylko do tego, co wiążę się produkcją, innowacje są niejako próbą ulepszenia istniejących produktów pod względem zdrowotnych. Chodzi o to aby wytwarzać te same produkty ale bez jakichkolwiek dodatków pochodzących spoza mleka. Nie mam na myśli dodatków jak owoce, warzywa, czy dodatki smakowe myślę raczej o stabilizatorach czy konserwantach – mówił prof. Babuchowski. Zaznaczył, że gdybyśmy ewentualnie mieli je stosować, to najlepiej aby pochodziły, powstawały na bazie mleka. Wówczas nie trzeba by ich dodatkowo oznaczać. - To pierwszy obszar innowacji – wskazuje profesor. Jego zdaniem, drugim jest ochrona tych produktów przed zakażeniami mikrobiologicznymi, jeśli to możliwe to użycie kultur bakterii, bez dodatków innych substancji. - Trzecia to dobór opakowań, które mogłyby zwiększać ich funkcjonalność, ale także przedłużać trwałość, a także wskazywać na zbliżanie się końca przydatności do spożycie – powiedział prezes Instytutu Innowacji Przemysłu Mleczarskiego.

Zdaniem Małgorzaty Cebelińskiej, dyrektor Wydziału Handlu, SM Mlekpol w Grajewie, innowacje opakowań to istotny aspekt, który nas dotyczy, i odróżnia nas od innych producentów. - Dla nas handlowców, marketingowców, opakowanie i trend, aby go dopasować do szybkiego życia, do oczekiwań konsumentów, do ich wygody, jest bardzo ważny – powiedziała dyrektor Cebelińska. Zaznaczyła, że w tej sprawie wiele się w dzieje, zarówno w kwestii inwestycji, w kwestii nowych pomysłów na przyszłość, szczególnie uwzględniając jak wzrasta nowe pokolenie wzrasta, jak postrzega rzeczywistość. - W technologi i marketingu również obserwujemy wiele innowacji. Dotyczy to z resztą wszystkich obszarów. Jeśli chodzi o technologię to dobrym przykładem jest mleko. Zwykłe mleko płynne, które w technologii mikrofiltacji zachowuje wartości mleka, także organoleptyczne do mleka naturalnego. Świadome społeczeństwo, bo takie teraz jest, które dużo czyta i jest wyedukowane, coraz chętniej wybiera mleko mikrofiltrowane, niż tradycyjne mleko pasteryzowane. To tez jest innowacja – podkreśliła Małgorzata Cebelińska.

więcej informacji:

FRSiH 2018 RSS ALERT    /    mleczarstwo RSS ALERT    /    mleko bez laktozy RSS ALERT    /    Edward Bajko RSS ALERT    /    Spomlek RSS ALERT    /    Andrzej Babuchowski RSS ALERT    /    Instytut Innowacji Przemysłu Mleczarskiego RSS ALERT    /    Krzysztof Wróblewski RSS ALERT    /    SM Lazur RSS ALERT    /    Małgorzata Cebelińska RSS ALERT    /    Mlekpol RSS ALERT    /    Aleksandra Świerczyńska RSS ALERT    /    Milkpol RSS ALERT    /    innowacje RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.229.76.193
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.