Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Mleko

FRSiH: Innowacje w branży mleczarskiej pod dyktando trendów rynkowych (pełna relacja + galeria)

Rynek mleka staje się coraz bardziej globalny, trendy przepływają coraz szybciej, a produkty mleczarskie są coraz bardziej skomplikowane. Równocześnie na rynku są konsumenci, którzy szukają tradycyjnych i naturalnych produktów, a polscy producenci są dzięki naturalności swoich wyrobów cenieni na świecie – to główne wnioski z debaty pt. Innowacje w branży mleczarskiej pod dyktando trendów rynkowych, jaka odbyła się w ramach FRSiH.

FRSiH: Innowacje w branży mleczarskiej pod dyktando trendów rynkowych (pełna relacja + galeria)
Debata mleczarska

Jako pierwszy głos zabrał Paweł Wyrzykowski, analityk sektora agro, Bank BGŻ BNP Paribas, który mówił nt. Ogólnej sytuacji branży mleczarskiej. Powiedział, że prognozy dotyczące eksportu artykułów mleczarskich z Unii Europejskiej, wskazują, że będzie rozwijał się szybciej niż eksport i handel światowy tymi produktami, czyli UE będzie zyskiwać na znaczeniu na tym polu. Generalnie, zarówno w ujęciu krajowym jak i światowym widać, ze prognozy dla sektora mleczarskiego są lepsze niż dla branży mięsnej. Wskazałe, że jeżeli chodzi o rynek krajowy, to w ciągu pięciu lat krajowe spożycie produktów mleczarskich w ekwiwalencie mleka wzrosło o 14 proc. - Dla porównania spożycie mięsa w tym czasie wzrosło o 5 proc., zatem spożycie produktów mleczarskich rośnie znacznie szybciej niż spożycie mięsa. Z drugiej strony mamy analizę budżetów domowych, gdzie wciągu 3 lat widać spadek spożycie mleka pitnego – o 8 proc. oraz w niewielkim stopniu śmietany – mówił Paweł Wyrzykowski. Z drugiej strony mamy wyraźni 8 proc. w ciągu trzech lat wzrost spożycia serów dojrzewających. Do tego mamy stabilizację spożycia konsumpcji twarogów. Analizując wydatki budżetów domowych na desery i napoje mleczne, widać wzrost w ciągu trzech lat o 26 proc. - Jeżeli chodzi o prognozy światowe – prognozy FAO to widać dziesięcioletnie, że spożycie produktów mleczarskich na świecie będzie rosły szybciej niż głównych gatunków mięsa – dodał analityk sektora agro, Bank BGŻ BNP Paribas.

Do przytoczonych danych odniosła się Małgorzata Wysocka, członek zarządu, Polish Dairy Sp. z o.o. - Pięć lat temu zakładano, że spożycie mleka wzrośnie o 30 proc. tymczasem wzrosło tylko o 14. Równocześnie w Niemczech konsumuje się mleka w przeliczeniu na osobę dwa razy tyle co w Polsce. Tu jest rozwiązanie i sedno rozwiązanie problemów mleczarstwa. Gdyby krajowe spożycie było większe, to branża mleczarska dużo lepiej by się rozwijała. W związku z tym, że to spożycie nadal jest małe i nie rośnie tak jak byśmy sobie tego życzyli, trzeba szukać zbytu poza granice Polski – mówiła Małgorzata Wysocka.

więcej informacji:

Forum Rynku Spożywczego i Handlu RSS ALERT    /    FRSiH 2017 RSS ALERT    /    rynek mleka RSS ALERT    /    mleczarstwo RSS ALERT    /    innowacje w branży mleczarskiej RSS ALERT    /    innowacje w mleczarstwie RSS ALERT    /    Edward Bajko RSS ALERT    /    Spomlek RSS ALERT    /    Przemysław Gostkiewicz RSS ALERT    /    Danone RSS ALERT    /    Zofia Popławska RSS ALERT    /    OSM Bychawa RSS ALERT    /    Polish Dairy RSS ALERT    /    Małgorzata Wysocka RSS ALERT    /    Przemysław Mikołajczyk RSS ALERT    /    Polmlek RSS ALERT    /    Paweł Wyrzykowski RSS ALERT    /    BGŻ BNP Paribas RSS ALERT    /    Tomasz Głasek RSS ALERT    /    OSM Piątnica RSS ALERT    /    galanteria mleczarska RSS ALERT    /    frakcjonowanie serwatki RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.221.75.68
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.